Gå til innhold
Arkivverket

[#51367] Johannes kirken i Oslo


Gjest Mette fausko
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette fausko

På min jakt etter bilder av kirker kom jeg over bilde av Johannes kirken i Oslo. I teksten der står det at kirken ikke ble brukt etter 1904,og revet i 1928, men jeg har slekt som er døpt og konfirmert der så sent som i 1928.Hvordan kan det ha seg? Er det flere Johannes kirker i Oslo? Mvh. Mette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Se også soknehistorikk her: LenkeJohannes menighet bestod fram til 1929, men så er jo spørsmålet HVOR gudstjeneste fant sted mellom 1904 og 1929...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Torgeir, det er nettopp den lenken jeg har lest at kirken opphørte i 1904,spørsmålet er jo da, -som Frank J. sier; Hvor var gudstjenestene ? Kan de ha vært i Oslo Domkirke. Mvh. Mette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Hvis du tar navnet og fødsels-/dåpsdato til en slektning som er døpt i Johanneskirken og søker etter det i de nærliggende kirkene, finner du kanskje hvor menigheten møttes til gudstjeneste.Trefoldighet, Domkirken/Vår Frelser, Piperviken ligger jo alle i nabolaget.Hilsen Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.