Gå til innhold
Arkivverket

[#51375] Savner noen sentrale kirkebøker Holt/Tromøy (Aust-Agder)


Gjest Sverre Torjussen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sverre Torjussen

Oppdaget ved en tilfeldighet alle de nye kirkebøkene som er blitt lagt ut særlig de siste månedene. Kjempebra! Men noen savnes fortsatt og jeg lurte på hvor i køen (tidplan)kirkebøkene for Holt og Tromøy står. Jeg finner en fra Holt fra 1739-54 men ikke de andre klokkerbøkene (Holt sogn inneholdt frem til 1747 både senere Tromøy og vel også Arendal før 1705).Har kopiert oversikt over disse i et word-dokumentet men kopierer dem likegodt inn her:OBS fins kirkebok for Holt/Strømsbo for perioden 1705-1715?Min ane Torjus Olsen døde på Strømsbo 11.11.1759, 47 år gammel. Men finner ingen kirkebok rundt 1712 da han trolig ble født/døpt.Ville pgså vært fint å skanne gamle folketellinger for byene (les Arendal har kjempemange svært interessant gjemt bort på arkivene - særlig på 1800-tallet).Til slutt er det mulig å nyttiggjøre seg nedenstående oversikt via browser? Jeg kom ikke inn på noe innhold jeg prøvde på 'mikrofilm'. Er jo noen lenker men klarer ikke få noe ut av evt. innhold. Ref.:Registre over arkivmateriale på mikrofilmkort Kirkebøker/folketellinger [url="http://www.arkivverket.no/arkivverket/kilder/medier/mikrofilm/mikrokort.html>LenkeAust-Agder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Warberg

Alle mikrofilmede kirkebøker i Statsarkivet i Kristiansand er skannet ferdig. De som til nå ikke har kommet ut på nett indekseres fra Kristiansand i løpet av sommeren/høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.