Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Renathe-Johanne Wågenes

[#51378] Gerhard Gjertsen Aune

Recommended Posts

Søker etter en Gerhard Gjertsen Aune som i 1907 får et barn utenfor ekteskap på Herøy, Nordland. Det står at han er matros og oppholder seg i Amerika. Skal være fra Valdersund/Åfjorden. Født ca 1884. Finner ikke han døpt, foreldre, 1900-telling og hvor det ellers blir av han. Det sies at han får barn i USA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aud Marion Røen

Jeg finner en Sivert Gerhard Gjertsen - dåpsbarn nr 13 i Jøssund: Lenke - kanskje brukte han bare Gerhard; fødselsår stemmer i alle fall ?mvh Aud Marion Røen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aud Marion Røen

- og da er de vel her: Lenke i FT 1900; Gerhards far het jo Gjert Kristian Martinussen.mvh Aud Marion

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aud Marion Røen

Jeg ser at lenken til kirkeboka er 'forsvunnet', så jeg legger den inn igjen: Permanent sidelenke: Lenkemvh Aud Marion

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Aud og takk for hjelpen. Dette må nok være han jeg leter etter. Ingen andre i Norge passer så langt. Og han er i Amerika når barnet blir født (ut i fra avreise fra Norge), så det passet jo perfekt :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aud Marion Røen

HeiHer fant jeg giftemålet til Sivert Gerhards foreldre: Permanent sidelenke: Lenke Du finner ham også som konfirmant i 1899 i kirkeboka for Jøssund/Åfjord. Jøssund tilhører nå Bjugn kommune. Alf Sundseth har skrevet Gårdshistorie for Jøssund, men den aktuelle boka har jeg dessverre ikke.mvh Aud Marion

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive