Gå til innhold
Arkivverket

[#51378] Gerhard Gjertsen Aune


Gjest Renathe-Johanne Wågenes
 Del

Recommended Posts

Gjest Renathe-Johanne Wågenes

Søker etter en Gerhard Gjertsen Aune som i 1907 får et barn utenfor ekteskap på Herøy, Nordland. Det står at han er matros og oppholder seg i Amerika. Skal være fra Valdersund/Åfjorden. Født ca 1884. Finner ikke han døpt, foreldre, 1900-telling og hvor det ellers blir av han. Det sies at han får barn i USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Jeg finner en Sivert Gerhard Gjertsen - dåpsbarn nr 13 i Jøssund: Lenke - kanskje brukte han bare Gerhard; fødselsår stemmer i alle fall ?mvh Aud Marion Røen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renathe-Johanne Wågenes

Hei Aud og takk for hjelpen. Dette må nok være han jeg leter etter. Ingen andre i Norge passer så langt. Og han er i Amerika når barnet blir født (ut i fra avreise fra Norge), så det passet jo perfekt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

HeiHer fant jeg giftemålet til Sivert Gerhards foreldre: Permanent sidelenke: Lenke Du finner ham også som konfirmant i 1899 i kirkeboka for Jøssund/Åfjord. Jøssund tilhører nå Bjugn kommune. Alf Sundseth har skrevet Gårdshistorie for Jøssund, men den aktuelle boka har jeg dessverre ikke.mvh Aud Marion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.