Gå til innhold
Arkivverket

[#51400] Hagbart Jacobsen, Galgeberg 12, konfirmeret hvor?


Gjest Annelise Brahtz
 Del

Recommended Posts

Gjest Annelise Brahtz

Oldefar Hagbart bliver født på Galgeberg 1846. Han bor på adr. indtil 1903-4. Kan ikke finde hans konfirmation i Aker kirkebog, hvor kunne han ellers blive konfirmeret - og i hvilken alder plejede man at blive konfirmeret?Hilsen Annelise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annelise Brahtz

Hej Kjell Halvorsen. Tusind tak for hurtig svar. Det e r den rigtige Hagbart. Jeg antager, at det er Oslo menighed kirke? Syntes ikke, at jeg kunne finde skannede kirkebøger der, der passede med årstallene? Over navneregisteret over konfirmanterne står det 'Grønland mini I'?Hilsen Annelise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Ja, innførelsen er foretatt i kirkebok for Grønland, men som du ser - øverst i protokollen er det oppgitt at den kirkelige handlingen er utført i Oslo kirke 6te October 1861.Litt om historien til Oslo menighet finnes her LenkeKjell H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annelise Brahtz

Au, nu må jeg vist støve grundigt af i mine små grå hjerneceller, det var da en fantastisk oversigt du sendte. Men du skal have mange tak, jeg har hidtil brugt meget tid på at læse i de forkerte kirkebøger!Hilsen Annelise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.