Gå til innhold
Arkivverket

[#51416] Hjelp til å finne fem barn i Kristiania, slutten av 1800-tallet


Gjest Mari Schumann  Nicolaisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mari Schumann  Nicolaisen

Jeg trenger hjelp til å finne de fem siste barna til Anders Gustav Nikolaisen (eg. Andersson) og Kristina Nikolaisen (eg. Svensdotter). De var forøvrig fra Sverige og tok navnet Nikolaisen etter Anders`s far Niklas da de flyttet til Norge. De giftet seg 10.05.1885.Jeg vet om følgende barn:Anna Marie f. 1884, Sverre f. 13.12.1886, Nora Mathilde f. ??.07.1890, Sofie Albertine f. 1892, Klara f. 1896, Helga Elvine f. 28.05.1902, Edon Godtfred f. 01.10.1909.De fem resterende barna ble født før 1902, da det går frem av fødselsmeldingene til Helga Elvine og Edon Godtfred at de var Kristines 11. og 12. barn.I 1900-tellinga bodde Anders, Kristine og fem av de kjente barna i Verks Gade 33, i 1904 bor de i Tromsøgata 17. Edon Godtfred fortalte da han levde at seks av søsknene døde som barn, og det er vel derfor vi ikke ser dem i 1900-tellinga eller i 1904-tellinga.Håper på hjelp.Mvh. Mari Schumann Nicolaisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Mari Schumann Nicolaisen

Hei igjen! :)I 1910-tellinga bor familien i Lakkegaten 75. Ligger Verks Gade 33, Tromsøgata 17 og Lakkegaten 75 i samme område i forhold til kirkebøker? Kan noen som er kjent i Oslo si meg hvilke kirkebøker som er aktuelle for meg å kikke i for å se etter denne familien?Mvh. Mari Schumann Nicolaisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Mari Schumann Nicolaisen

Hei igjen!Dersom noen har mulighet til å hjelpe meg, ville jeg satt stor pris på det. Jeg ser etter dåpen til følgende person: Edon Nicolaysen: LenkeHans fulle navn er Edon Godtfred Nicolaisen, men jeg er usikker på hvordan det er skrevet i kirkebøkene, siden jeg ennå ikke har funnet ham. Jeg har sett i kirkeboka for Petrus menighet. Setter pris på all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

Tøyen småkirkemenighetTøyen småkirkemenighet ble opprettet ved kgl. res. 19.02.1907, og omfattet den delen av Grønland og Petrus menigheter som ble begrenset av Heimdalsgata, Lakkegata, Blytts gate, Sars gate, Jens Bjelkes gate og Tøyengata. Da Matteus menighet ble nedlagt ved kgl. res. 11.02.1938, ble det fastsatt at befolkningen i strøket mellom Trondheimsveien, Lakkegata og Herslebs gate skulle høre til Tøyen småkirkemenighet. Formelt skulle strøket ligge under Grønland menighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.