Gå til innhold
Arkivverket

[#51439] Marie Theresia Markusdatter f. 1863 Tro, Tjøtta. Bopel Vevelstad og Brønnøy


Gjest Hanne Line Osberg Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Marie Theresia Markusdatter ble f. 30. mai 1863, på Tro, Tjøtta. Hun er søster til min oldemor, Pauline Anette.Foreldrene hennes var Markus Sivertsen og Dorothea Larsdatter.FT1865: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=40&filnamn=f61817&gardpostnr=360&personpostnr=2645#nedre>LenkeFT1875: LenkeHun fikk 3 barn utenfor ekteskap.Barn nr 1) Hennes første barn må være født før 1886, men jeg vet ikke navn på barn eller far. Heller ikke hvor barnet er født. Vet noen noe mer om dette barnet?Barn nr 2)Fikk et barn med Andreas Andersen fra Orkdal, Sør-Trøndelag. Barnet var Dagny Mathilde Andreasdatter født 21. mars 1886, Dalenget, Vefsn. FT1900: LenkeBarn nr 3) Fikk et barn med Johan Bernhof Hansen født 10. jan 1866, Langkilen, Vevelstad. Barnet var Trygve Hansen født 8. april 1888, Kilen, Vevelstad. FT1900: LenkeMarie giftet seg 2 ganger.Giftemål 1) Første ektemann var Johan Olaus Johansen født 29. sep 1869 i Brønnøy, død 28. nov 1896.Barn i dette ekteskapet var1)Olav Jentoft Johansen f. 3. jul 1890, Skomo, Brønnøy.2)Havtor Mørk Johansen f. 7. jun 1894, Skomo, Brønnøy.3)Johan Otto Johansen f. 11. apr 1897, Stakstøen, Brønnøy.Giftemål 2) Marie giftet seg så med Nikolai Angel Edvardsen f 17. mai 1863, Skomo, d. 16. oct 1911. FT1900:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Hallo Hanne Line! I was not aware of Marie Theresia's 3 uekte, so I am so happy you wrote. Here is what I know about her children: Olav Jentoft g. 1922 12/6 Brønnøy, Borghild Olsen fra Brønnøy. Olav to USA 1924 alone gift. He is in Kodiak Alaska in 1930 married, but there working alone. Haftor is there in 1930 also. He left for Amerika in 1922 from Strinda. He is unmarried when he left, but married in 1930, but wife is not with him in Alaska. De bruket etternavnet Skille. Johan Otto d. 1922 ugift paa Skille av Taering. Jeg vet ikke da de døde. Astrid Dorthea flyttet til USA i 1923. Marie hadde ikke flere barn. Vet du hva ble av hennes uekte? Min e-post er margaretmiller4@charter.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Takk Margaret.Jeg vet dessverre ikke hvor det ble av de uektefødte barna.Vet du når Marie døde?Jeg vet at min morfar var på besøk hos slektninger på Skille. Regner med at det var noen fra denne familien han var hos.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Margaret Miller

Sorry I did not see your response before. Marie d. 9 jan. 1930 at Skill (Skillsjøen). Write to my e-mail address if you have more questions, as I may not find this again. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.