Gå til innhold
Arkivverket

[#51440] Kan noen gjenkjenne hus og/eller personer på bildet?


Gjest Bente Øien Hauge
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Øien Hauge

Blant min fars etterlatte fotografier er det noen få som vi ikke kan identifisere, bl.a. dette.Legg merke til at huset har nokså spesielle utvendige vinduslister, så her har det vært snekkerglede.Glade ser de også ut, menneskene som sitter i vinduene i 2. etage der damen sitter så frimodig - og modig - på fanget til to herrer med ett eller to ben utenfor tverrposten.I hagen, i midten bak, står to damer. Den ene har et strengeinstrument som hun holder som en banjo, men det ser ut som en fele. Musiker?Slektsmessig kan aktuelle steder være Spydeberg eller Nesset i Romsdal. Men alle andre steder er kanskje like sannsynlige! Det ser ut som det kan være naturlig granskog i bakgrunnen, det kan kanskje utelukke enkelte områder.Hva tror dere om datering? Ca. 1920, kanskje? Eller tidligere?Nå er jeg fryktelig spent på om noen kan hjelpe meg og kanskje åpne en helt ny dør i familiehistorien!

bilete3186.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Øien Hauge

Dette bildet, med etterlysning, kom på trykk i Smaalenene Avis onsdag 1. august. Da fikk jeg kontakt med en eldre dame som mener at bildet er tatt på husmannsplassen Bråten (under Ruud) i Spydeberg. Hvis det er der, ble huset trolig revet for svært lenge siden, for denne damen (som er over 80 år) vokste opp i nærheten, men kunne ikke huske å ha sett det!Hun mente forøvrig at den som sitter foran i midten trolig er min farmor Harriet Johnsen (g. Øien), født 1894. Harriet var mye på besøk hos besteforeldrene i Bråten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.