Gå til innhold
Arkivverket

[#51444] Forfedre til Ole Brynhildsen


Gjest Frøydis Blyverket
 Del

Recommended Posts

Gjest Frøydis Blyverket

Ole Brynhildsen født i Hoff i Solør 10.02.1825. Han skal være av Finsk avstamning, men det tror jeg er en generasjon ellr 2 tilbake.Han giftet seg i Jevnaker 12.07.1860 med Aase Larsdatter. Hans far skal hete Brynjulf/Brynulf Olsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

Ole Brynjulfsen ble født 10.02.1825 og døpt 20.02. Foreldrene var Brynjulf Olsen og Mari Olsdatter på Lauvlia (Løvlien)i Våler i Solør.Dette må være samme Brynjulf Olsen Lunken, Hm., Enkem., 46 år, som blir gift med Mari Pedersdatter Lunken, Hmd., enke, 26 år. Ved Oles konfirmasjon 1841 nevnes mora som Marte Pedersdatter. (Kilde: Kb. Hof, Hedmark). Lunken er det samme som i dag skrives Lonkemoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøydis Blyverket

Takk skal du ha Arild. Jeg har prøvd å finne kirkebøker for den perioden, men det begynner jo først i 1849.Hvor har du funnet dette hen. Frøydis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

Kirkebøkene for Hof (med Åsnes og Våler som annekser) begynner 1701. Hvis du tenker på det som er skannet, er det det ikke lagt ut eldre enn 1849.Kirkebøkene er skrevet av og fås kjøpt i hefter fra Solør Slektshistorielag. Dessuten har jeg jeg bøkene på film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.