Gå til innhold
Arkivverket

[#51448] Foreldre Astrid Alida Petrine Nilsen f. 1903 Tro, Alstahaug?


Gjest John O. Svenning
 Del

Recommended Posts

Gjest John O. Svenning

Astrid Alida Petrine Nilsen f. 23.04.1903 Tro, Alstahaug giftet seg i Trondenes 05.04.1924 med Peder Julius Svenning. Har ikke funnet Astrid døpt i Alstahaug eller Tjøtta og mangler opplysninger om hennes foreldre. Kan noen hjelpe? Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Hei John ! Jeg vil gjerne prøve å hjelpe deg.Men jeg føler behov for flere opplysninger. Når og hvor fikk ekteparet sitt første barn? Når og hvor døde Astrid Alida Petrine?Hvor har du opplysninger om fødselsdato og fødested for Astrid Alida Fra?Mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei! Nærmere opplysninger om ekteparet og deres barn er uten betydning i denne sammenheng. Hennes fødselsdata har jeg fra familiemedlem. Tro ligger i dag i Alstahaug, tror imidlertid at gården var i Tjøtta tidligere i hht. folketelling 1900. Som gift bodde hun i Harstad. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei! Har nettopp fått opplyst at Astrid kan være født i Canada. Setter dette på 'vent' inntil videre. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Astrid Alvilde Petrine Nilsen ble født i 1903 i Kanada i Amerika Astrid og Peder Julius fikk sønnen Leonard A f.1925LenkemvhJan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Sund

Hei John!Dette er bare et forslag: Kaspara Nilsine Johnsdatter f. 4.juli 1881 på Tranøy i Tjøtta datter av Cristense Jensine Tanke Hansdatter f. 1844 på Gjederøy i Tjøtta og John Nilsen f. 1850 i Bjørnør pr.gj. I skifte ettetter mora 1901 er Kaspars gift i Amerika.Kaspara ble gift 26.des. 1899 i Tjøtta kirke med Nils Nilsen f. 1870 på Høyholm i Vevelstad sønn av Johan Nilsen Høyholm.Kaspara er av slekten Falch. Skal se om jeg kan finner finne noe mer på Nils.Men det er ikke sikket at det er Nils og Kaspara som er foreldre til Astrid. Dette er bare et forslag.Hilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Her emigrerer Kaspara i 1900: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=8&filnamn=EMITROND&gardpostnr=92183&personpostnr=92183#nedre>LenkeNils må ha emigrert tidligere da det står bosted amerika på han.Ser også ut som om Nils foreldre emigrerer samt hans søster(?).Nils famlie FT1875:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei! jeg forsøker å få kontakt med Astrids yngste sønn, har telefonnr., får dessverre ikke svar på telefon. Er vel på ferie? Forsøker senere. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Jeg har funnet vielsen i kirkeboka for Vefsn, Mosjøen sogn. De ble viet 10.04.1924. Astrid oppgis født i Iowa, USA i 1903. Faren oppgis som ingeniør Ottar Nilsen (Skaland).Skaland er en gard i Vefsn. Hennes far var på dette tidspunktet død. Hvilken forbindelsen han hadde til Skaland, kan jeg foreløpig ikke si noe om. Skal sjekke døde/gravlagte etterhvert.Den kirkeboka som det refereres til er verken skannet eller sendt inn til Statsarkivet. Den er imidlertid avfotografert av Vefsn Slektshistorielag. Du kan få en kopi av den aktuelle siden ved å sende meg en e-post: geir2@online.noGeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.