Gå til innhold
Arkivverket

[#51451] Hjelp til å tyde faddere - dåp Skjeberg 1847 Edvard Anton Hansen


Gjest Bjørn-Erik Skjøren
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Dåp 61 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=437&idx_id=437&uid=ny&idx_side=-31>LenkeF 12 mai Døpt 25 juli 1847 i Skjeb(erg Kirke) Edvard Anton Hansen ækte Far Gaardmann Hans Eriksen Tveter Nordre Mor Hustru Marte Kristine JensdatterFaddere Kone? Karen Olsdatter Tveter, Malene Jensdatter Borgen, J????? Grete Eriksdatter, A(?) Eb?? ???, Gunder Eriksen Borgen og Syver Sørensen SkofterødHvis jeg har rett Edvard Anton her så giftet han seg med Anette/Agnete Andersdatter (Langengen). Her er familien i 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøydis Blyverket

Faddere er: Kone? Karen Olsdatter Tveter, Malene Jensdatter Borgen, Pige Grete Eriksdatter, A. Ebesen Tomter, Gunder Eriksen Borgen og Syver Sørensen Skofterud.Er litt usikker på om det er kone først, om det skal være Tveter etter Karen Olsdatter og om det er Skofterud eller Skofterød Hilsen Frøydis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Tror at A. Ebsen også heter Tveter og ikke Tomter,og at det står Skofterød. Ellers er jeg enig med Frøydis.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Hei Frøydis og takk! Spesielt imponert over Herr A Ebesen Tomter..Tror nok det er Tveter etter Karen Olsdatter og at Syver bor på en av Skofterød plassene.Noen som kan hjelpe med ektaskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Du finner vielsen her, par nr. 12:LenkeNår det gjelder de fadderne fra første innlegg, er jeg helt sikker på at A. Ebsen heter Tveter og ikke Tomter. Ved å forstørre teksten litt, ser man det helt tydelig.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Hei Else, takk til deg også. Mulig at det er Tveter og ikke Tomter, Tveter er vel mere logisk. Finner i alle fall en A Ebsen i Borge på Kjølberg.Er fortsatt interesert i det før nevnte ekteskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Else, tusen takk. Dette er rett ektepar!! Begriper ikke hvordan du klarer å finne frem så fort...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Ajoda, men så ikke at du hadde innlegget fordi jeg satt og skrev mitt neste svar...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.