Gå til innhold
Arkivverket

[#51454] Bilde av slektning i USA


Gjest Inger Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Hagen

Er det noen som vet om noen amerikanske sider hvor man kan legge ut bilder? Leter etter en slektning, har bilde av henne med familie, tatt i Fergus Falls, Minnesota. Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Hvorfor skal du legge ut et bilde av din slektning? Er det for å finne henne eller etterkommere?Mange her i forumet kan lete for deg i amerikanske kilder, men da må du oppgi all info du har om henne. Dette for lette å finne vedkommende i kildene.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Hagen

Takk for svar fra Hanne Line. Jeg uttrykte meg kanskje noe upresist, ja, det er for å finne ut mest mulig om henne.Det jeg vet om henne: Hun heter Amalie Olava Hansdatter(Hansen), eller Olsen. hnnes far het Hans Olsen, mor Albertine Emilie Anderssdatter Lunder.Amalie er født 31.12,1855 i Oslo/Akershus. Døpt 15.6.1856 i Oslo Domkirke. Konfirmert 1870 Grønland kirke, Oslo.Jeg har et fotografi av henne med en del familiemedlemmer, tatt i Fergus Falls, Minnesota,av fotograf A.O.Overland. Fotografiet er ikke tidfestet.Min mor har fortalt meg at hun utvandret og fikk 12 barn, når og hvor hun utvandret vites ikke. Vet heller ikke om hun giftet seg her hjemme eller der borte, og hva mannen het og hvor han kom fra.Amalie er min bestefars søster, og dersom hun fikk 12 barn, skulle en tro at det finnes mange etterkommere etter henne.Det blir spennende å se om det er noen som kan hjelpe meg på vei med dette. Har nemlig lett etter henne i mange år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Hagen

Takk for svar, det kan selvfølgelig være min Amalie, men jeg har funnet flere som det kan være. Jeg kan jo ikke være helt sikker før jeg finner ei jeg kan knytte til fødaelsdato/år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddrun Thomassen Flovik

Den samme Amalie reiser her fra København til New YorkName: Amalie Hansen Arrival Date: 18 May 1883 Estimated birth year: abt 1857 Age: 26 Gender: Female Port of Departure: Copenhagen, Denmark Destination: United States of America Place of Origin: Norway Ethnicity/Race­/Nationality: Norwegian Ship Name: Poland Search Ship Database: Search the Poland in the 'Passenger Ships and Images' database Port of Arrival: New York Line: 46 Microfilm Serial: M237 Microfilm Roll: M237_465 List Number: 596 Port Arrival State: New York Port Arrival Country: United States

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Hagen

Takk for svar, det kan selvfølgelig være min Amalie, men jeg har funnet flere som det kan være. Jeg kan jo ikke være helt sikker før jeg finner ei jeg kan knytte til fødaelsdato/år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.