Gå til innhold
Arkivverket

[#51458] Hvor ble det av Kristian Torersen f. i Moss 1872


Gjest Bjørn Dahler
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Dahler

Kristian Torersen ble født i Moss 22.01.1872. Han var sønn til Torer Christiansen f. Svinndal 1831 og Johanne Sophie Christiansdatter f. Våler 1842. Jeg vet at Kristian hadde en søster, Anna Marie f. 1869 d. 1871. Jeg vet også at Kristians far, Torer døde 21.10.1872. Kristian er i FT 1900 oppført som S/S maskinist og at den 'førebels bustad' er Alexanderia.Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut hva som skjedde med Kristian Torersen?Hilsen Bjørn Dahler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Kan dette være fam i 1885. Moren gift for annen gang tydeligvis. LenkeOm det er rett fam. I 1909 bor i såfall Jens fortsatt på samme adresse Helgerødgaten 3a, men har tydeligvis blitt enke. Han har ingen hustru da.Christian bor ikke på denne adressen i 1909. Kan ikke finne han i Moss dette året.Om du skulle finne ut når moren dør, så har jeg dødsfallprotokollene for Moss. De starter først i 1881. De inneholder ofte mer enn innføringen for dødsfall i kirkeboken gjør.Hilse Anne lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Dahler

Jeg har funnet ut at Johanne Sophie giftet seg med Jens Johannessen i 1882. De fikk iallefall ett barn, Lorentz Torvald f. 1885. I mellomtiden fikk Johanne Sophie et barn utenfor ekteskap med Olaves Jensen i 1875 som fikk navnet Anna Marie. Alt dette blir jo bekreftet av FT 1885 for Moss.Det jeg har funnet om Kristian er at han som sagt var sjømann og var i Alexandria (sikkert i Egypt) i 1900. Nå lurer jeg på om han returnerte til Moss/Norge og om det eventuellt finnes noen etterkommere av ham. Kanskje det kunne være noen etterkommere av hans halvsøsken som vet noe?Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.