Gå til innhold
Arkivverket

[#51460] Hemmingine Christina Foss, Trondheim?


Gjest Inge Hildrum
 Del

Recommended Posts

Gjest Vibeke Lund Åhling

(20 & 23): Ifølge et (meget hyggelig) brev til min bestefar fra Statsarkivet i Trondheim, skrevet i 1980-årene hvis jeg husker rett, er Erich ikke funnet døpt eller konfirmeret i Alstahaug. Ingen dåp funnet i Domkirken i Trondheim, Vor Frue eller Bakke i 1766-1771.Erichs datter Anna Lydia giftet seg med Hemming Christian Lund (hans dåp i Vor Frue, Trondheim, feb? 1805, #6 1805, foreldre Johan Schjelderup Lund og H. Foss)(gift Brønnøy/Sømna, 31/12 1828). Det står ikke noenting om slektskap i kirkeboken ved vielsen, men jeg vet ikke hvis det i tilfelde av slektskap var krav på notater om det ved det aktuelle tidspunkt.Er du òg efterkommer av Erich Lund, Thor Atle? (5) Helt i begynnelsen av 1700-årene er det en Hemming Foss som får en sønn Søvren i Bergen - se Terje Skrolsviks excellente database over døpte m/ fadre i Nykirken i Bergen. Det er senere en Søren Foss som får en Hemming i 1735; mor Anna Schilling, i samme base.Mvh Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Atle Olsen

Ja det er jeg, via Erich, Anna Lydia og hennes uekte barn Emerentse Kristine Lund som vel blir min tippoldemor. Synd at det skal være så vanskelig å finne denne Erich. Du har også vært innom tidligere når jeg etterlyste Erich. Mvh Thor Atle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke Lund Åhling

(27) Dessverre er det ikke så meget som jeg har å komme med da det gjelder vor felles 'Umulias', men jeg deler gjerne det lille som jeg vet. Erichs sønn Peter Christian Bech Lund var min tippoldefar.(20) Jeg er ikke saerlig bra på gammel håndskrift, men det er en konfirmant i Vår Frue i Trondheim 1762, #3, som jeg får til å hete Anna Cathrina Fos, 16 år. Kann det vaere en mulighet?Mvh Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Atle Olsen

Hei Vibeke. Det hørtes interessant ut. Alderen på konfirmasjonsdag passer vel bra med født 1745. Vet du noe mer? Event. kan du jo kanskje bruke min e-post, ettersom vi kanskje har gått litt utafor spørsmålene til den som opprettet innlegget: tatolsen@online.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Johnsen

Jeg har registrert flg. barn av Simon Lund og Karen Borch: (Ja, Inge, etter at jeg fant Simon's død der det står at han ble 49 3/4 år har også jeg kommet til at dette må være riktig person.) 1. Peder Borch Lund, døpt 29.10.1758 død 25.02.1804 2. Elisabeth Margrethe Lund, døpt 16.10.1759 død Des.1759 3. Karen Elisabeth Lund, døpt 25.11.1760 død 30.05.1763 4. Johan Schjelderup Lund, døpt 27.10.1761 død 7.12.1826 5. Margrethe Sofie Lund, døpt 22.10.1762 død 25.11.1762 6. Sofie Katrine Tyrholm Lund, døpt 23.03.1764 7. Elisabeth Margrethe Lund, døpt 27.12.1767 8. Simon Lund, døpt 9.06.1769 Til innlegg 11, se denne siden http://vestraat.net/rossfjord-p/p85.htmmvh Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.