Gå til innhold
Arkivverket

[#51463] Peter Ramsvik og Karoline Ingebrigtsen/Dybvik


Gjest Lene Hovland
 Del

Recommended Posts

Gjest Lene Hovland

Jeg søker opplysninger om Peter Laurits Oluf Johansen Ramsvik, f. 11?/4 1887 på Vatne (Sunnmøre) og Karoline Marie Kristine Ingebrigtsen/Dybvik, f. 26/3 1884 i Ålesund. Hun var født Ingebrigtsen, datter av bødkermester Hilmar Ingebrigtsen. Hun var også enke etter Laurits Dybvik som døde 19/11 1908.Jeg har funnet graven på Øvre gravlund i Ålesund, han døde i 1974 og hun i 1963. I tillegg er det begravet en Kirsten Johanne Ramsvik, død 3/8 1969, er dette en datter? http://www.disnorge.no/gravminner/global1.phpJeg finner ikke ut når og hvor disse giftet seg. Det må jo ha vært etter at Laurits døde i 1908. Sannsynligvis var Peter og Karoline bosatt i Oslo, jeg har hørt rykter om at han var gartner eller kommunegartner eller lignende der. Vet dog ikke hvor i Oslo, og det er så mange kirkebøker at det er nesten umulig å vite hvor jeg skal lete.De må jo også på et tidspunkt ha flyttet tilbake til Sunnmøre, ettersom de begge er gravlagt i Ålesund.Er ute etter sted og tid for bryllupet, samt eventuelle barn av Peter og Karoline. Og selvfølgelig alt annet som kan kaste lys over saken.mvh Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.