Gå til innhold
Arkivverket

[#51469] Kasper Kristian Paulsen f.1816. Dverberg


Gjest Jostein Riseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Riseth

Kasper Kristian Paulsen f.1816 i Dverberg ble gift med Anne Margrethe Svendsdatter f.1801 fra Leka. De bosatte seg i Dverberg. Er det noen som vet noe om denne familien ? Når ble de gift ? Barn ? Når døde de ?Mvh Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Casper Christian Paulsen (1814-1896) giftet seg i 1841 med Anna Margrethe Svendsdtr. (1801-1884) fra Leka. De var barnløse. Hun hadde vært gift før. Casper var født i Risøya, Andøy. Begge døde på Tranes, Andøy. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Takk John for opplysningene. Du skulle ikke vite hvem Anna Margrethe Svendsdatter var gift med første gang og om de hadde barn ?Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei! Jeg har forstått det slik at Anna var enke når hun kom til Andøya.Etter kirkeboka ser det ut som hun var gift Paulsen også i 1. ekteskap. Hennes søster, Johanna Kathrine, var gift og bosatt i Skjoldehamn, Andøy. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Det var interessant. Jeg har notert at søstera Johanna Cathrine f.1808 flyttet til Risøyhavn. Men flere opplysninger har jeg ikke. Ei anna søster, Karen Johanna f.1795 skal være gift i Buksnes.Vet du mer om disse to søstrenes familier ? P.S. Ei fjerde søster, Ingeborg Cecilie f.1806 , fikk i 1829 tvillinger med handelsmann Lorns Øvre fra Kløven på Senja. Kjenner du den karen også ? Mvh Jostein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Johanna Cathrine Svendsdtr.(1808-1885) giftet seg 01.12.1839 med Theodorius Paulsen (1818- 1893) f. Risøya, Andøy de døde i Skjoldehamn, Andøy. Barn: 1. Christen Anthoni Paulsen (1839-1840). 2. Sofia Caroline Paulsen (1941-?) 3. Petter Andreas Paulsen (1843-1901). 4. Adolf Christian Berg Paulsen (1846-1907). 5. Emil Julius Paulsen (1850-1857). Andre søsken har jeg ikke opplysninger om. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Tusen takk John for de opplysningene du hadde. Får håpe at noen andre vet noe om de to andre søstrene. Ellers får jeg lete litt i kirkebøkene på nettet eller låne bygdebøkerMvh Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Det var et spennende forsøk, men desverre er det feil Karen. Denne Karen Sveinsdatter var datter av Svein Jonsen og Magdalena Kolbjørnsdatter. Karens mann Gabriel Christiansen døde i 1849 og Kristine er deres eldste datter. De hadde enda 4 barn hvorav en døde ung. Karen har siden giftet seg på nytt med en Peder ( som jeg ikke har notater om) og flyttet til Bindal. Mvh Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Det ble en feil i forrige innlegg. Karen Sveinsdatter hadde ikke barna Edvard , Adolf og Kristen. De var sønner til Kristine Gabrielsdatter. Det som lurte meg i farten var hennes fødselsår som var oppgitt til 1836. Det er feil. Kristine var født i 1826 og hun var følgelig 21 år da hun fikk Edvard.Kristine Gabrielsdatter ble forøvrig gift 2.g med Anders Andersen fra Lesja. De bosatte seg på Kartneset i Øksnes.Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.