Gå til innhold
Arkivverket

[#51476] Hvem var M.J.D.?


Gjest Gunhild Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunhild Hanssen

To av våre 'tipper' var Bondelensmann Andfind Hansøn,født ca.1670,død 1746,gift ca.1700 med M.J.D.De bodde på Gåre i Kvæfjord/TR.Så er spørsmålet: Hva hette egentlig M.J.D.? Håper noen kan hjelpe oss med denne 'gåta'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Arctander

Hei Gunhild . Denne Anfind, hvilke barn hadde han? En av mine 'tipper' heter Marit Anfindsdatter f.1710 gm Nils Hansen Wolff, f.ca 1708. Marits far het Anfind Hanssøn, men jeg vet ikke mer enn navnet hans. Mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunhild Hanssen

Hei!Andfind og M.J.D hadde disse ungene: Hans - eldst ugift. Johannes. Mette, f. før 1705, gift 1. med Isach Pedersen, og 2. med Christopher Jonsen. Marit. Anne Marie (margrete?). Jørgen, f. 1728, d. 1780, gift 1. med Kirsten Markusdatter, og 2. med Ane Margrethe Olsdatter, f. Lille Fauskevåg, Trondenes.de 5 siste var gift og hadde etterkommere.jeg er etterkommer av Mette, og min mann er etterkommer av Jørgen.Kirsti: Har du noe om etterkommerne, så er jeg interessert.Mvh Gunhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Arctander

Hei Gunhild!Ja, nå fikk jeg litt ny info. Hvilken tipp er det Mette og Jørgen er til dere?Har jo selvfølgelig ikke alt om etterkommerne, men litt er det nå. Marit er min 6. tippoldemor, så vi er jo laaaangt ut i slekta. Er også interessert i det du måtte ha.Send meg en PM på Slektsforum med e-postadre evetn tlf nr. så kan vi 'utveklse' litt slekt.Mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Arctander

Noen tastefeil i forrige innlegg, touch-padn er så følsom. Veldig greit med noen å skylde på.... Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Ut i fra oppkallingsregler (Hans oppkalt etter farens far og Johannes oppkalt etter morens far) burde hustruen hete M. JohannesDatter. Da gjenstår det i så fall bare å finne ut hva M-en står for (kanskje Marie/Margrethe,i og med at dette er brukt som mellomnavn på en av dødtrene?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunhild Hanssen

Hei!Mette er min 5.tippoldemor og Jørgen er min mann Asmunds 4.tippoldefar.Jeg har nettopp begynt å 'vandre' på internet,så er ikke registrert på disnorge enda. men min datter er registrert der nå. Er veldig intressert å utveksle litt.Mvh Gunhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.