Gå til innhold
Arkivverket

[#51494] Peder Beck\Bech, Kongsberg


Gjest Geir Beck-Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Vedr. innlegg nr.24. Her dreier det seg om en annen Peder Bech, nemlig Peder Isachsen Bech. Han ble døpt 11.01.1714 i Bragernes av foreldre Isach Bech og hustru Lisbeth Olsdtr. Peder Isachsen Bech giftet seg med Karen Ingvoldsdtr. 28.08.1748. Han levde til etter 1774, mens Karen døde i Oslo 01.08.1802. Jeg tror kanskje at Rasmus og Isach er i slekt. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Beck-Andersen

Hei! Ja, da kan jo ikke Karen være Peders første ektefelle......jeg får tygge videre på det...takktakk. Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg kan legge til at Isach også het Pedersen Bech til etternavn. jeg har derfor en sterk følelse av at Rasmus og Isach er i slekt med hverandre. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Beck-Andersen

Jeg er fortsatt imponert over engasjementet - og takknemlig. Men iallefall er altså 'min' Peder født 1717 og sønn av Rasmus Peders.Beck og Maria Brinchman? Eller...? Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Legger ved en link til en debtt som Hermod Skogen hadde vedr. Bech/Brichmann. Om du ser på siste innlegget finner du svar på hvem Peder Rasmussen Bech var gift med først, nemlig Martha Nielsdtr. i 1747.Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Og for ordens skyld. Her er lenke til ekteskapet 24.05.1747 på Kongsberg. Se omlag midt på høyre spalte venstre side.LenkeMvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Beck-Andersen

Hei igjen! Evig takknemlig! Men her ble det mye å sette seg inn i.Peder er min 4xtipp, Johan Henric f.1768 3xtipp. Så er det nevnt. Da er det vel bare å gå løs på Brinchman...Svært interessant at dette har vært tema tidligere. mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Og siden det trolig er en sammenheng mellom Rasmus Pedersen Bech og Isch Pedersen Bech, så tar jeg med en lenke til dødsfallet til Isach Bech 2.5.1735. Han er trolig identisk med den nevnte Isach Pedersen Bech.Se siste posten under mai på venstre side.LenkeMvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.