Gå til innhold
Arkivverket

[#51501] Hvor ble det av Ingeborg Olsdatter og hennes datter Emma Josephine f.1862 Asker


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Den 31 oktober 1862 ble Emma Josephine født i Asker.Foreldre var Agronom Fredrik Eriksen Riis og Ingeborg Olsdatter.Emma Josephine ble døpt den 7 desember 1862 i Asker nr.259[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7735&idx_id=7735&uid=ny&idx_side=-464>LenkeLenkeHun var som dere ser født uægte og foreldrene ble aldri gift.Men hennes far ble senere gift i Bamble i Telemark og der finner vi også hans datter gift i folketellingen 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Vil bare gjøre oppmerksom på at Emma J. ikke ble døpt i Asker slik du skriver i innlegget. Hun ble som du kan se av kirkeboka født på Lysaker og døpt i Haslum krk. i Ø.Bærum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Mulig jeg har formulert meg uklart,men spørsmålet mitt går ut på hvor Emma og hennes mor beinner seg i ft.1865 evt. ft.1875.Emma ble jo konfirmert i Asker/Bærum 1879 og født på Lysaker i Bærum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

Hei Jan FrodeJeg har lett i 1865-tellingen og ikke klart å finne dem. Men Ingeborg Olsdatter finnes det flere av. Litt vanskelig å finne ut hvem som er den riktige når man ikke vet alderen på henne. Hun kan jo også være død i 1865... Og Emma kan jo være satt bort... Har heller ikke funnet noen passende Emma Fredriksdatter, men når jeg tenker meg om kan hun jo gjemme seg under et annet etternavn. Hun trenger heller ikke bruke Emma men Josefine. Mange muligheter...Men jeg leser ut fra vielsen i Bamble at Emma ble konfirmert i Bamble og ikke i Asker/Bærum som du sier. Har også kikket blant konfirmerte i Bamble og ikke funnet henne der. Har du kikket på innflytterlistene til Bamble?mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Siden det ikke ble holdt konfirmasjon i Asker eller Bærum 26/3 1879, og som Laila skriver så ble hun konf. i Bamble. Her er lenke til konfirmasjonen og der står også at moren var Ingeborg Aas, nr.37 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

Hei igjenSynes det er stor mulighet for at Solveig har funnet den riktige piken i 1865-tellingen. Så mye som stemmer. Men man må virkelig være fantasifull når man søker i folketellingene:-) EmmE JosefFine Ris, mange fallgroper her ja...Jeg kikket bare på de få som ble konfirmert 26/3 1879, så det var derfor jeg ikke fant henne. Den riktige konfirmasjonsdagen må da bli 13/10 1878. Presten må ha skrevet feil her.mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.