Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Hallvard A. Vie

[#51533] Foreldrene til Christian Burdahl, f. 4. august 1876?

Recommended Posts

Gjest Hallvard A. Vie

Christian Burdahl, f. 4. august 1876 står oppført i US Census både 1920 og 1930, bosatt i Detroit, Wayne, Michigan, USA. Han står oppført med fødested Norge, og med to ulike immigrasjonsår, 1883 og 1888. Han kom altså til Amerika som barn. Kan ikke finne ham i noen passasjerliste, så både foreldre og fødested er ukjent.Er det noen som vet mer om familien Burdahl?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Har dette noen sammenheng med tema nr.51483 i Arkivforumet og Oleanne A Burdahl, født Bruland? Mvh. Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hallvard A. Vie

Ja, det er mannen til min grandtante jeg prøver å finne ut noe om.mvh Hallvard A. Vie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Vet du om de ble gift i Norge eller USA? Mvh. Rune T.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hallvard A. Vie

Christian og Anna ble gift i USA i 1917.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Om du vet hvor de ble gift i 1917, burde det være mulig å få fatt i en kopi av vielsespapirene. Der står som regel fedrene oppført. Mvh. Rune T.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hallvard A. Vie

Jeg vet dessverre ikke hvor de ble gift, men har funnet at de begge er begravet på Grand Lawn Cemetery, Detroit. Håper å få informasjon derfra.Kan ikke finne Burdal som et norsk gårdsnavn, så jeg lurer på om det kan være en amerikanisert versjon av gårdsnavn som Berdal eller Bjordal?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Her er i alle fall en gård Burdal i 1900 tellingen.Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Jeg ser at lenken i innlegg nr.8 har forandret seg.Jeg legger derfor inn lenken til gården Burdal i Ringsaker, Hedemark på nytt.Lenke Mvh. Rune T.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hallvard A. Vie

Takk for tipset! Har søkt skannede kirkebøker for Ringsaker, men finner ingen Christian født der 4. august 1876. mvh Hallvard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive