Gå til innhold
Arkivverket

[#51533] Foreldrene til Christian Burdahl, f. 4. august 1876?


Gjest Hallvard A. Vie
 Del

Recommended Posts

Gjest Hallvard A. Vie

Christian Burdahl, f. 4. august 1876 står oppført i US Census både 1920 og 1930, bosatt i Detroit, Wayne, Michigan, USA. Han står oppført med fødested Norge, og med to ulike immigrasjonsår, 1883 og 1888. Han kom altså til Amerika som barn. Kan ikke finne ham i noen passasjerliste, så både foreldre og fødested er ukjent.Er det noen som vet mer om familien Burdahl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Har dette noen sammenheng med tema nr.51483 i Arkivforumet og Oleanne A Burdahl, født Bruland? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Om du vet hvor de ble gift i 1917, burde det være mulig å få fatt i en kopi av vielsespapirene. Der står som regel fedrene oppført. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Hallvard A. Vie

Jeg vet dessverre ikke hvor de ble gift, men har funnet at de begge er begravet på Grand Lawn Cemetery, Detroit. Håper å få informasjon derfra.Kan ikke finne Burdal som et norsk gårdsnavn, så jeg lurer på om det kan være en amerikanisert versjon av gårdsnavn som Berdal eller Bjordal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg ser at lenken i innlegg nr.8 har forandret seg.Jeg legger derfor inn lenken til gården Burdal i Ringsaker, Hedemark på nytt.Lenke Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvard A. Vie

Takk for tipset! Har søkt skannede kirkebøker for Ringsaker, men finner ingen Christian født der 4. august 1876. mvh Hallvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.