Gå til innhold
Arkivverket

[#51559] William Brown- tips for å 'finne' han


Gjest Eldar Gundersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eldar Gundersen

Minda Helene Klingen ble gift med William Brown i Quincy, Mass, USA,den 19. des 1907. I vielsesattesten opplyses det at han er 29 år, hvit, og født i New Zealand. Hans yrke er smed, og foreldrene er William Brown og Mary Waters. I begynnelsen av 1908 dro han til New York for å få arbeid, og her forsvinner alle spor. Jeg har sett i fødselslistene i NZ for det aktuelle tidspunktet uten å finne han eller hans foreldre. Har også 'lett' etter han i USA uten hell. Er det noen tips å få i forsøket på finne han? Mvh Eldar Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torild Hermansen

Hei. Du kan kanskje lete i de Australske listene,da flere fra Australia dro over til NZ for aa sette seg ned der.Mvh Torild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Eldar Gundersen

Jeg prøver igjen! Kanskje et skudd i blinde, kanskje for godt til å være sant, men i Breadwell town i Alaska 1910 er det en William Browne som kanskje ???????? kan være identisk med den jeg søker. Denne er født i New Zealand 1877,og kom til USA 1903. Det opplyses her at foreldre er født i Irland. Har lett i listene for Ellis Island uten resultat. Kan noen gi meg tips om hvor jeg kan finne han iivandret til USA. På forhånd takk. Mvh Eldar Gundersen 2052 Jessheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Einar Tømmerås

Gå inn på dis-Norge sine sider , finn frem til Usa-Canadapost ett spørsmål til Margit Nysetvold BakkeMargit in Minnesota , på engelsk. Hun er glimrende tilå hjelpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.