Gå til innhold
Arkivverket

[#51564] Adressebøker for Oslo


Gjest Allis-Elin Rokkones
 Del

Recommended Posts

Gjest Allis-Elin Rokkones

Er det noen som har adressebøker for Oslo, som kunne tenke seg å hjelpe meg? Det gjelder min tante Marie Akseline Rokkones f. 06.03.1897 i Trondheim. Gift m. Knut? Halvorsen. Utifra de oppl. jeg har fra Trondheim virker det som hun har reist til Oslo rundt 1920. Fikk en datter Elsa Kristine f.22.07.1922. Antar hun er født i Oslo. Så langt tilbake som jeg kan huske hadde hun adr. Deichmannsgt.25.Tror hun ble enke før eller under krigen. Hun døde 22.12.1992. Bodde hun et annet sted før Deichmannsgt 25? Takker så mye på forhånd. Mvh. Allis-Elin Rokkones

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Ut ifra kirkebok for Sagene (fødselsreg.) bor familien i Plataugt.21 i 1922. Er det noen som har adr. bøker eller andre oppl? Takker på forhånd. Mvh. Allis-Elin Rokkones

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Carsten Schanche

Fra Våre Falne: Conrad Fjeld Halvorsen, donkeymann, Oslo. Født 8-12-1893 i Oslo. Gift med Akseline. Seilte under krigen i alliert fart som donkeymann på d/s Aragon. Falt overbord og druknet 29-10-1940 da skipet var på reise mellom Para og Clara.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Allis-Elin Rokkones

Tar dette emnet fram igjen i håp om at noen kanskje kan hjelpe meg på nytt. Det gjelder vielsen til Conrad Fjeld Halvorsen og Akseline M. Rokkones. Kirkebok for vielse i Sagene Kirke 1921. Er det noen som har tilgang til denne kirkeboken? Takker på forhånd. Mvh. Allis-Elin Rokkones

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.