Gå til innhold
Arkivverket

[#51566] Hjelp til å tyde vielse - Halden 1852 Ole Gulbrandsen og Agnete Andreasdatter


Gjest Bjørn-Erik Skjøren
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Vielse No 5 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=383&idx_id=383&uid=ny&idx_side=-281>Lenke Hva står det etter brudgommen? Tolker jeg neste kolonne rett at han er født i Glemminge?I følge FT1865 (Tune) så er han født på Kongsvinger. Kan jo ha funnet feil par men hun er fra Fredrikshald og første barn Ole Christian født samme sted. Neste barn er født i Fredrikstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Shit au, da er det i alle fall Glemmen da ;) Kunne noen være så snille å tyde dåpen? Sliter litt med disse håndskriftene.Er det feil da i FT1865? eller er dette feil ektepar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Hvis jeg tolker dåpen (innlegg 4) rett så er mor Kristine Olsdatter og far er Gulbrand Olsen og Ole Gulbrandsen er født utenfor ekteskap. Sarte sjeler kan ta det med ro, de gifter seg og får Bernt Gulbrandsen i Tune 28 Jul 1838.Bernt Gulbrandsen er fadder ved ett av sin brors barn. Antar at jeg kan glemme alt om KongsvingerNoen som kan tyde dåpen i innlegg 4 for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

12/7-dpt.krk. 30/7 1826 ukete, Ole. Foreldre pike Kirstine Olsdt. paa Christianslund og barnefader Guldbrand Olsen, ... till... i Fredrikstad. NB. Af pigen da? 1st. leiermål. Faddere: kone Oliana Svendsdt, pike Gunild christiansdatter, Nils Larsen, Thore Mathisen og Amund Brynildsen fra Byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Theodorsen

Hei Bjørn Erik! Det er et merkelig sammentreff, jeg har nettopp skrevet det samme spørsmålet, men da jeg skulle kontrollere lenken, forsvant alt. Fikk så se ditt spørsmål. Den grenen jeg holder på med er Anton Godtfred Olsen f. 6/4-1863, senere Nordahl som etternavn. Viet i Methodistkirken Sarpsborg 27/6-1886 med Anette Emilie Berntsen og deretter med Olga Josefine Hansen 13/9-1904. Jeg får opp en feil i Brothers Keeper, antagelig rotet med Gulbrandsen-navnet. Kanskje få hjelp av deg? Hilsen Rolf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Artig!! Har akkurat begynt å jobbe med denne 'grenen'. Kan du ikke maile meg 'privat' så kan vi utveklse det vi måtte ha. Har en del 'levende' men ikke så mye bakover.email bskjoren(at)gmail.com Bytt ut (at) med @

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.