Gå til innhold
Arkivverket

[#51581] rachel Jørgensens foreldre


Gjest Eli Leganger Synnevåg
 Del

Recommended Posts

Gjest Eli Leganger Synnevåg

Rachel Jørgensen viet til Hendrich Pohlmeyer okt.1784 i Korskirken.RJ død 1813---58 år gammel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aini Gude Småge

Hei Eli.Jeg har ikke funnet hennes foreldre,men kansje dette kan hjelpe deg. Rachel Jusina Jørgensdr.f.1756 død før 1815. gift 19/10-1789 i korskirken med Hendrick Pohl Meyer F.20.12.1753 - døpt 27/12-1753 i Korskirken ,- død 20/9-1837 og begravlagt i korskirken 29/9-1837. Han var sønn av Johan Henrich Polmeyer og Maria Leers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eli leganger synnevåg

Hei Aini og Berit Tusen takk for svar,Tydelig at det ikke skal bli enkelt å finne RJs foreldre.Forøvrig har jeg trodd at Hendrich Pohlmeyers mor var Anna Margrethe Bringmann.Under 'viede' finner jeg Johan Henrich Pohlmeyer og denne kvinne okt.1751 i Korskirken.Kanskje to som het Johan Hendrich Pohlmeyer?ettersom RJ`sin datter het Margrete Cristine fant jeg det naturlig at RJ sin svigermor muligens var A M Bringmann---ikke Maria Leers. Med vennlig hilsen Eli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eli leganger synnevåg

På 'Family Search International Genealogical Index fant jeg for et år siden en Rachel Jørgensen døpt 17 august 1757 i Moss.Far: Jørgen Frost Mor:Marthe Mostue.Finnes det noen base for innflyttere til Bergen?Flyttet denne Rachel muligens til Bergen og giftet seg med Hendrich Pohlmeyer? Jeg prøver på alle mulige måter å finne 'opphavet ' til 'min' Rachel----som forøvrig er min tipp-tipp-tipp oldemor. Mvh Eli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eli leganger synnevåg

På 'Family Search International Genealogical Index fant jeg for et år siden en Rachel Jørgensen døpt 17 august 1757 i Moss.Far: Jørgen Frost Mor:Marthe Mostue.Finnes det noen base for innflyttere til Bergen?Flyttet denne Rachel muligens til Bergen og giftet seg med Hendrich Pohlmeyer? Jeg prøver på alle mulige måter å finne 'opphavet ' til 'min' Rachel----som forøvrig er min tipp-tipp-tipp oldemor. Mvh Eli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aini Gude Småge

Hei igjen Eli. I ministerialbok for Korskirken fødte/døpte står mor oppført som Maria Leers.(på Side 20) Linken: Lenke Faddere er:Dorthea Rick, Mattias Rick, Elisabet Catharine Kopelien, Henrik Brinckmann og Gerdt Schriver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.