Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Olav Revheim Martinussen

[#51587] Kreken

Recommended Posts

Kreken i Jostedal og kansje i Luster ... Noen som 'kjenner' dem ? Lurer på om Anna Olsdtr. Kreken, f. 1907 (Gift med Edvard Skjolden) og Maria Olsdtr. Kreken f.1899 (gift med Johan Kleiven) var søstre .... ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars E. Øyane

Nei, Maria Olsdotter Kreken (1899-1990) var yngst av ni søsken fødde av foreldri Ole Larsson Kreken og Eli Paulsdotter Mosevoll - huslyden er omskriven på plassen Mosevoll under Bakken i Jostedalen (Bygdebok Luster, band V). Dette er mine skyldfolk...Kva er du ute etter?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Øyane: Det var hyggelig - lenge siden sist. Jeg forsøker å hjelpe vår felles venn i California, Jim Johnson ('Huff-da'), med et spørsmål om etterslekt til nevnte Mari. Det du sier er riktig, men jeg lurte på kombinasjon til en av mine fjerne aner - Anna Olsdtr. hadde en forbindelse - men altså; dengang ei... Etterslekten til Mari har jeg imidlertid funnet, og sendt til Jim.Hilsen Olav

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjarte Hesjevoll

Dersom du er interisert:Anna Olsdtr. Kreken, f. 1907, gift med Edvard Olson Skjolden (1908-1977), finner du på plassen Haugli under Bjørk i Jostedalen.MvhBjarte Hesjevoll

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Bjarte Vet du hvem foreldrene var ?Olav

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjarte Hesjevoll

Foreldre til Anna er Ole Larson Kreken (1888-1974) gift 1907 med Anna Olsdotter Bjørk (1876-1963.mvhBjarte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Olav Revhem Martinussen

Tusen takk !!Olav

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjarte Hesjevoll

Bare hyggeligt!!Bjarte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.