Gå til innhold
Arkivverket

[#51587] Kreken


Gjest Olav Revheim Martinussen
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Revheim Martinussen

Kreken i Jostedal og kansje i Luster ... Noen som 'kjenner' dem ? Lurer på om Anna Olsdtr. Kreken, f. 1907 (Gift med Edvard Skjolden) og Maria Olsdtr. Kreken f.1899 (gift med Johan Kleiven) var søstre .... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Nei, Maria Olsdotter Kreken (1899-1990) var yngst av ni søsken fødde av foreldri Ole Larsson Kreken og Eli Paulsdotter Mosevoll - huslyden er omskriven på plassen Mosevoll under Bakken i Jostedalen (Bygdebok Luster, band V). Dette er mine skyldfolk...Kva er du ute etter?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Revheim Martinussen

Hei Øyane: Det var hyggelig - lenge siden sist. Jeg forsøker å hjelpe vår felles venn i California, Jim Johnson ('Huff-da'), med et spørsmål om etterslekt til nevnte Mari. Det du sier er riktig, men jeg lurte på kombinasjon til en av mine fjerne aner - Anna Olsdtr. hadde en forbindelse - men altså; dengang ei... Etterslekten til Mari har jeg imidlertid funnet, og sendt til Jim.Hilsen Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Dersom du er interisert:Anna Olsdtr. Kreken, f. 1907, gift med Edvard Olson Skjolden (1908-1977), finner du på plassen Haugli under Bjørk i Jostedalen.MvhBjarte Hesjevoll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Foreldre til Anna er Ole Larson Kreken (1888-1974) gift 1907 med Anna Olsdotter Bjørk (1876-1963.mvhBjarte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.