Gå til innhold
Arkivverket

[#51592] Anders Ingebretsen Burud, Hole i Buskerud - gift Hole 1771 m. Barbro Svendsdtr


Gjest Arne Kjetil Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Kjetil Andersen

Ved Ft 1801 Hole, Burud er Anders 49 år (født ca. 1752) og Barbro 59 år (født ca. 1742)1) Anders Ingebretsen - Jeg finner bare en Anders Ingebretsen rundt samme alder blant døpte i Hole kb., nemlig Anders Ingebretsen Sørum. Iflg. Hole bygdebok døde denne Anders i 1798 og dessuten ble han gift med Susanne Heide i 1780. Dermed må jeg nok til en av nabokommunene. I familysearch finner jeg flere å velge mellom og det er vanskelig å knytte noen bestemt til Anders Ingebretsen Burud. En kandidat: Anders, døpt 1753 i Norderhov - foreldre: Engebreth Andersen og Gunnild Johansd: Anders Burud hadde en datter ved navn Gunil.Spørsmål: Er det noen som kan hjelpe meg her. F.eks. Finnes han og hans familie på Burud ved tellinga i 1762 ?2) Barbro Svendsdatter - En Barbro ble døpt iflg. Hole kb. i 1742 med far: Svend Olsen. En Svend Olsen og Ane Nielsdtr ble viet iflg. Hole kb. i 1735. Bosted ikke oppgitt hverken ved dåp eller giftemål. Her kommer jeg ikke videre. Spørsmål: Hvilken gård/plass kan Barbro og Svend og Ane være fra, og dermed komme videre ?Mvh Arne Kjetil Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole E. Yttri

I all hast før lørdagsturen starter:Anders Burud er bror til en av mine forfedre, og kom fra Karlsrud på Modum, den gang selveierplass under Tangerud. Se omtale Modum bygdebok, farens familie på Gulsrud, morens på Orholt.Kan ev. gi mer info senere.Ha en god helg!Med vennlig hilsenOle E. Yttri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Kjetil Andersen

Takk til dere begge.Ja takk, jeg tar gjerne imot ytterligere info Ole E. Yttri. Du er kanskje en etterkommer av Iver Engebretsen ?Mvh Arne Kjetil Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Kjetil Andersen

Takk for at du ledet meg på riktig spor Ole E. Yttri.Jeg venter spent på å høre fra deg.Dersom du ønsker det, kan du eventuelt bruke min e-post: sandsteel@hotmail.comMvh Arne Kjetil Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.