Gå til innhold
Arkivverket

[#51593] Margit Emilie Svendsen - Kristiania - Hvor ble hun av?


Gjest Bjørn R. Angeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne J. Engmo

Når det gjelder å få opp bilder av gravsteiner,har iallefall jeg erfart at man må klikke to ganger,og det fungerte nå også på din lenke,Laila. Først får jeg bare fram forsida,så lukker jeg den,og klikker en gang til på lenka!Og vips,så er rette bildet der. Kan ikke forklare hvorfor det er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiDa har jeg fått se på konfirmasjonen til Else Constanse i Jacob kirke,Oslo 5/12-1926Der står det at hun er født 19/7-1911 i Glemmen og døpt 27/8-1911 i Methodistkirken i Fredrikstad Foreldre Barberm.Waldemar Sandberg og Margit Karakter:2- Vaksinert 12/10-1926Det sto ikke noe her om foreldrenes ekteskapKirkebøker fra Methodistkirken i Fredrikstad er ikke avlevert Statsarkivet Dette fordi menigheter utenfor Statskirken ikke har avleveringsplikt iflg.damen på Statsarkivet Hun anbefalte å ta kontakt med Methodistkirken i Fredrikstad for opplysninger vedr.dåpen Her bør det stå hvor og når foreldrene ble viet,kanskje de ble viet samme sted.Fant ikke noe i materialet 'Folkemengdene bevegelse'.men dåpsmeldengen kan jo ha blitt sendt inn senere f.eks.1912-1913Mvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn R. Angeland

Solveig. Dette var fantastisk flott gjordt av deg. Da har jeg endelig fått bekreftet disse opplysningene. Jeg skal nå ta kontakt med Metodistkirken her i Fredrikstad og høre med dem om ytterligere opplysninger. Kommer tilbake når jeg vet ver. Igjen hjertelig tusen takk til deg og også til dere andre som har kommet med innspill og nyttig hjelp i denne saken. Bjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn R. Angeland

Som nevnt i forrige innlegg kommer jeg nå tilbake med nye opplysninger. Margit og Waldemar ble viet i Fredrikstad Metodistkirke 31.11.1910. Waldemar døde i 1911 i Fredrikstad. Samme år som Elsa ble født. Da gjenstår det for meg å finne ut når og hvor Margit døde. Hun er ikke innmeldt i metodistkirken og ei heller utmeldt av statskirken etter det jeg har fått hørt fra Metodistkirken. Da vil jeg anta at hun døde i Oslo og ble gravlagt der. Siste kjendte adresse for meg er Niels Juelsgt. 38. Håper noen kan komme med innspill på hvor hun da kan være gravlagt. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn R. Angeland

Tror det ikke, men skal selvfølgelig sjekke det. Har mest tro på at hun er begravet i Oslo sammen med sine foreldre (Samuel Anton Svendsen og Thora Amalie Jensen), men tro hjelper ikke mye her. Søker videre. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiMargit E Sandberg d.8/2-1964 Gravlagt Ullern Kirkegård,Oslo Elsa Constanse gravlagt samme stedTa kontakt med Vestre Gravlund tlf.22-06-43-40 så vil du få alle opplysninger om gravstedetLykke til !Mvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn R. Angeland

Solveig, du er et fantastisk menneske. Hjertelig tusen takk til deg. Da har jeg fått følge min oldemor fra vuggen til graven. Dette skal deles med øvrig familie, som har hatt liten eller ingen kjennskap til dette. Jeg tar kontakt med Vestre Gravlund omgående. TAKK Bjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.