Gå til innhold
Arkivverket

[#51598] Anders Reielsen og Kari Bertelsdtr. Nave, Davik , Sogn og Fj. Hvem var de?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Sæthre

Aase (23 og 25).Ut frå liste som eg har fått tilgang til frå deg tidlegare, så er jacob Reielsen Osmundes min 4. tipp. Eg har ikkje verifisert denne lista, men veit at min oldefar Ole Nilsen kom frå Skjærdalen i Hyen. Frå Ole og til i dag har eg mange registreringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Lista du har fått er truleg ikkje så mykje endra i dag. Oldefar var vel då han som og vart kalla Ole Urdal - for ikkje å beslaglegge denne tråden kan du sende meg ein epost på aasers@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Tine Wolen Fagerlund

Hei!Har ett spørsmål ang. denne saken. Jeg har Ane Andersdatter Nave f. 1773 Nave d. 1861 Grubse i min base. Hun giftet seg med Hans Olsen Grubse f. 1767 d. 1819.Han jeg har som far på henne er Anders Raielson Nave f. 1737 og kone Kari.Er dette samme Anders Raielson som dere diskuterer her?Med vennlig hilsen Tine W. Fagerlund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Nei, det kan det vel ikke være. For Anders Reielsson f. 1674 føde i 1732 og hustruen Karen Anne Bertelsdtr. var født på Hole i 1678 og døde før 1742.Men det kan selvsagt være en etterkommer. Men jeg har dessverre ikke oversikten over alle barnebarn/barnebarns barn.Så enten har du feile foreldre til Ane Andersdtr. Nave, eller så må det være nær slekt med navneoppkalling.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

I 1801 finner jeg enken Kari nielsdtr. 73 år gammel på gården Nave. Hun er enke etter første ekteskap og bor hos sønnen Nils Andersson. Da vil jeg anta at foreldrene til din Ane født 1772/73 var Anders ?? (Olsson og Kari Nielsdtr.Se personnr.1676.LenkeDet ble forøvrig gravlagt en Anders Olsson Nave 16.02.1801, født i 1733.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.