Gå til innhold
Arkivverket

[#51605] Emigranter fra Evje


Gjest Knut Reidar Dovland
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Reidar Dovland

Er et noen der ute som klarer å hjelpe.2 av etterkommerene til Anders Torjusson Evje f.1.9.1836 og Ingeborg Torjersdtr. Omland f.19.3.1848 reiste til Amerika men vet ikke hvor.Det var Torgeir Andersen Evje f. 20.8.1882 og Notto Andersen Evje f.13.7.1891-92.Trur de reiste omlag 1910 -1920 , Kanskje de reiste litt før 1910 også ,har ikke noen opplysninger om hvor de tok veien, trur ikke noen på Evje hadde kontakt, vet ikke når de døde, den datoen skulle jeg også gjærne ha hatt.Er det noen som kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Benn Johan Rislaa

Hei!Begge reiste den 4. mars 1910 fra Kristiansand med linje C.P.R. ifølge emigrantprotokollen.Mvh Benn Johan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Reidar Dovland

Hei Ben Johan. Et lite stykke i riktig retning, men er det noen som kan forklare videre hvordan jeg skal søke. Emigrantprotokollen,hvor finner jeg den. Kanskje noen kan hjelpe og gi litt råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.