Gå til innhold
Arkivverket

[#51606] Nytt telling på hjemmesiden


Gjest Per Inge Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge R. Naess

Helt perfekt her hos meg ! Foroevrig kan jo tekst-stoerrelsen justeres under 'page'hvis det skulle vaere behov for det.Hilsen, Helge N.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Foreslår også at du sender en melding til DISNorge adresse lenker@disnorge.no slik at du fåt lagt inn denne under Genealogiske ressurser der.Det vil øke etterspørsel etter dine bidrag. I tillegg at du får god markedsføring av ditt arbeid, er du også med på å gjøre disse data mer tilgjengelige for brukerne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Per Inge Nilsen

Vedr. inlegg 4:Har sendt flere mail til lenker@disnorge.no, den eldste for omkring 3 uker siden, uten at det har skjedd noe.En del av mine andre 'ting' har blitt registrert der tidligere, men nå står det på registreringssiden at 'Vi tar normalt ikke med 'private' nettsider i vår oversikt.'Jaja, jeg fikk vonde anelser allerede når DIS tok over det tidligere private nettstedet Slektshistoriske kilder, og nå viser det seg at det stemmer, og det føles ikke som det er i tråd med Asle Jonassens opprinnelige intensjoner med nettstedet 'Slektshistoriske kilder'.Samtidig som fler og fler på eget iniativ legger ut kilder på nettet, så blir disse utesluttet fra den siden som skal være den fullstendige oversikten.Er det kanskje på tide at noen starter sin egen private side med genealogiske ressurser ;)Mvh Per Inge Nilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Inge Nilsen

Om man finner glede i å lage egne sider og drifte sin egen server (står faktisk på soverommet), så er ikke lysten til å ofre dette på konformitetens alter så veldig stor.Personlig setter jeg også pris på det mangfoldet av privete nettsteder med slektshistorisk innehold som man finner på nettet. Det blir en trist dag når alle skal klemmes inn i samme boks. Dette uten at jeg på noen som helst måte vil frata Digitalarkivet æren for den jobben de gjør, den er uvurderlig!Mvh Per Inge Nilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ken V. Nordberg

Jo jeg synes trenden med private websider med genealogisk innhold er enestående, dog vanskelig og navigere; så ja en felles 'Genealogisk ressurs' er nok nødvendig dersom trenden forsetter. Men jeg synes digitalpensjonatet har vært flinke til å gi all ære til sine bidragsytere. Digitalarkivet har da også alltid vært gratis og allment tilgjengelig.Jeg ville i grunnen bare gi forslag om ett alternativ til DIS. Websiden din er kjempegod som den er den, skulle bare ønske at når denne debatten er glemt at man kan finne siden igjen dersom man søker kilder for Troms Sogn.Vennlig hilsen, Ken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.