Gå til innhold
Arkivverket

[#51629] Lebesby og Gamvik Finnmark 1850-75


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Jens Benjamin Henriksen f. 1826, sønn av Henrik Benjamin Jensen Brønnøy g. (ca. 1853?) Elisabet Jakobsdtr. De hadde barn Ole Kornelius f. 1853, Alexander f. 1857. Jens g. II 1859 Lebesby, Britha Grethe Karlsdtr. og de hadde Henriette f. 1859 alle i Lebesby Finnmark. De var paa Slettnes Tana i 1875. Da og hvor ble Jens og Elisabet gift? Da døde Jens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Ikke så mye å bygge på, men her er en familie som kan være verdt å se nærmere på. Alle barna er født i Lebesby.Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg har prøvd å finne familien i kirkebøkene som er skannet for Lebesby/Tana/Gamvik, men uten å finne dem. Jeg finner heller ikke sønnen Alexander igjen i 1900 tellingen. Har også sett etter familien blant emigrantene , men uten hell. Kanskje noen andre som leser dette kan hjelpe deg. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ron Berg-Iverson

Hei Margaret This could be Jens and Britha in 1865 Sletnes LenkeJens married Britha Gretha Karlsdtr. 11 Aug.1859 in Lebesby.Brithas father was Karl Isaksen.I found no death for Jens in Tana.Possibly the family moved before 1900. Ron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

This is the same family as Rune had above. Amazing to find him in 1865 as it is hard with the names the way they are here and also a wrong birthplace for Jens. I am wondering when he died and when and where he married his first wife. Thanks Ron!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Nederst på siden finner du nyttige lenker/useful links.Åpner du den vil du finne et program som heter Registreringsentralen for historisk data/The Norwegian Historical Data Centre (NHDC). Der vil du bl.a kunne søke i en del kirkebøker bl.a. i Tana. Jeg har imidlertid ikke funnet noen flere henvisninger til familien der.Jeg vet egentlig ikke hva anmerkningen om enke/widow betyr her, for det var jo Elisabeth Jacobsdtr. som var død før 1873 og ikke Jens.Jens fikk en datter Hanna Margrethe i 1871, Henriette Wilhelmine i 1859 og Konstanse Emilie i 1856, samt sønnen Ole Henrik (Kornelius) i 1855 i tillegg til Alexander Johan. Jeg klarer imidlertid ikke å finne noen av dem i 1900 tellingen, vilket får meg til å tro at familien kan ha flyttet fra Norge. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.