Gå til innhold
Arkivverket

[#51630] Amund Olsen Vaaler


Gjest Lillemor Pettersson
 Del

Recommended Posts

Gjest Lillemor Pettersson

Söker uppgifter om föräldrar till Arne Amundsen född 1848-09-30 Vaaler.Gift 1874-02-08 i Brandval med Alvina Andersdotter Räv född 1850. Brudgummens fader Amund Olsen Vaaler. Har sökt i digitalarkivet 1865 Vaaler och hittat en Amund Olsen men då finns inte Arne med i den familjen. Undrar om det kan vara rätt familj ändå .Tacksam för all hjälp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiDesverre er ikke kirkebøkene forVåler 1848 tilgjengelige på Digitalarkivet, men jeg finner heller ingen Arne i Våler 1865.Den eneste familien jeg kan (kanskje) tenke meg det er befinner seg i Hof og er denne: LenkeMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Hei igjen, Lillemor.Du oppga fødselsdato for Arne Amundsen, noe jeg oppdaget nå. Den Arne jeg pekte på i mitt innlegg ble født i juni 1849 og er en god match i forhold til innspillet fra Lars Ove, men ikke i forhold til din info om fødselsår 1848. Beklager.Kjell H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei igjenKjell har helt rett. Innlegg no 2 kan også makuleres.Jeg skal på Statsarkivet i morgen. Skal se om jeg kan finne ut noe der.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiJeg tror vi var litt på villspor her.Det er sannsynligvis ikke Vaaler prestegjeld det henvises til, men gårde Waaler i Brandvold. Hvis vi ser i kirkeboken så er det et dobbeltbrylupp (to brødre)Her er FT 165 som (sannsynligvis) viser guttenes far: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=76&filnamn=f60422&gardpostnr=277&merk=277#ovre>Lenke, og her er kirkeboken i forbindelse med vielsene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Da fant jeg Arne Amundsen døpt, men du hadde et år feil.Han ble født 30/9-1849, ikke 1848. Og hans mor het Olia Olsdatter (se 282)Lenke Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillemor Pettersson

Ett stort tack till er alla för all hjälp jag fått. Skall försöka gå vidare med dom uppgifter jag fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.