Gå til innhold
Arkivverket

[#51632] Karen Kristine Olsdtr f ca 1828/1829 i Trondhjem


Gjest Monica Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Monica Johansen

Jeg leter etter Karen Kristine/Kjerstine/Kirstine Olsdtr, født ca 1828/1829 i Trondhjem. Hennes fars navn er Ole Sivertsen.Hun gifter seg 9/11 1851 i Talvik, Finnmark og det står et stedsnavn jeg ikke er i stand til å tyde, muligens Strinren?Noen som vet hvor/når hun er døpt/konfirmert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica Johansen

Da fant jeg henne konfirmert :) Hun blir konfirmert trolig 29 sept 1844 i Strinda. Hun er født i 1929. Hennes foreldre er Ole Sivertsen og Anne Johannesdtr hvis jeg har greid å lese riktig. Utrolig svak skrift.Kanskje greier noen lokalkjente å tolkestedsnavn bedre enn meg, evt og hennes fødsels/dåpsdato? Solsbakkevik, Selsbakkevig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Det står Selsbakhaug tror jeg. Selsbakk var en gård som den gang lå i Strinda kommune. Selsbakkhaug var trolig en plass under denne gården.Men fødestedet hennes klarer jeg ikke tyde. Begynner på Hoi___? Står det 23/4 29? Døbt 7/6?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Søbstad

Jeg tror fødestedet i oppføring for konfirmasjon er Strinden. Det er ikke lagt ut skannede kirkebøker for dåp fra 1829.mvhReidun Søbstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.