Gå til innhold
Arkivverket

[#51636] Kan noen tyde dette for meg?


Gjest Renate Gulbrandsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Renate Gulbrandsen

Hei, er det noen som kan fortelle meg hva som er oppført under 'Stand, Haandtering og Opholdssted' og 'Anmærkninger' for nr. 8, Peder Knudsen, på vedlagte kirkebokside?

bilete3232.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Hei Renate;) Ser du ber om hjelp til tyding av Peder Knudsen. Jeg har litt opplysninger om han, men mangler fødested . Har du det ? Mvh. Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renate Gulbrandsen

Hei, Mette! Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror han er fra Hoff gård i Aker(Lenke). Det er jo ikke så langt mellom Åros og Aker:)Er han din forfader også? Hans sønn Kristians datter Maren var min mormors morfars mor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Hei Renate :) Jeg har satt opp slektstre for en bekjent.Hans slekt er slik: Peder K. g.m. Oline Abrahmsen,sønn Kristian Pedersen. Kristian P. g.m. Petronella Svendsdtr.,datter Maren Sørine. Maren Sørine K. g.m. Johan Anton Abrahamsen, sønn Jørgen Alfred Abrahemsen g.m.Randine Knudsdtr.,datter Eva Abrahamsen. Eva A. g.m. Rolf T Jansen, sønn Erik. Som du ser eler dere Kristian og Maren. Mvh. Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renate Gulbrandsen

Da deler han og jeg ytterligere et ledd:) Jørgens bror, Aksel, var min tippoldefar:)Aksel skrev ned sine memoarer, og forteller en del om oppvekstvilkår og familieliv. Har det liggende ett eller annet sted, så om det er av interesse, er mailadressen min ren-gul@online.no - send meg en mail, så skal jeg rote frem memoarene over helga;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Det vil han helt sikker være intresert i, må jo være flott å få bakrunn stoff om familien. Når var Aksel født? Har han ikke med i mine data.De søsknene jeg har er: Anette f.1866, Julie M. f.1869, Hulda f. 1871, Carl Sigv. f.1873, Kristian f.1874, Jørgen A. f.1876 og Petra f.1878.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renate Gulbrandsen

Aksel(Axel Marinius) var født i 1882, her ser du ham i 1900-tellinga: Lenke Han giftet seg med Karoline Marie Karlsdatter i 1905, og de fikk sønnen Einar og døtrene Alice, Ragna(min oldemor), Sigrid, Hildur, Gudrun og Mary. Gudrun lever fremdeles(om ikke akkurat i beste velgående). Ekteparet dissenterte i 1908. Karoline Marie døde under spansken, og Aksel giftet seg på nytt og fikk sønnene Leif, Alf og Rolf med kone nr. 2. Vedlagte bilde viser, fra venstre, stående: Sigrid, Ragna, Alice, Einar og Hildur. Sittende: Mary og Gudrun

bilete3247.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Nå kommer han til å bli kjempe glad. Jeg sender han en mail i morgen. Hadde ikke forventet å få så mye nytt.Sender deg en mail i morgen, så kan vi ta reste litt mer privat. Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.