Gå til innhold
Arkivverket

[#51652] Kirkebøker Arna sokn


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

I Statsarkivet i Bergen finnes det klokkerbøker for Arna sokn til begynnelsen av 1970-tallet. Riksarkivets katalog viser hva som er mikrofilmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg mener at jeg i vår leste, et eller annet sted, at arbeidet med å skanne kirkebøker for Hordaland var ferdig. Betyr det i så tilfelle at det gjelder de kirkebøkene som er mikrofilmet.Forøvrig hjertelig takk for svaret.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

De mikrofilmede kirke- og klokkerbøkene for Bergen, Hordaland og Sogn og Fjordane er ferdig skannet, men slik at bare de åpne delene er tilgjengelige for bruk på nett.De kirke- og klokkerbøkene som IKKE er mikrofilmet, er naturlig nok heller ikke skannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Takk igjen.Ja, sperrefristene kjenner jeg til.Den jeg er på jakt etter er en person som (trolig) døde på 70-tallet, f 1903 i USA, men konfirmert i Arna i 1918 (familien flyttet tilbake til Norge fra USA i 1916). Jeg er interessert i dødsdato / år og evt arvinger.Konfirmasjonen: LenkeMvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.