Gå til innhold
Arkivverket

[#51676] Matheus Green f. 1913 i Vuku


Gjest Janne Høgdin
 Del

Recommended Posts

Gjest Janne Høgdin

Jag håller på med Ørnfeldt-släkten i värmen!Den Matheus Green, f. 20.07.1913 i Norge, som enligt Sveriges Dödbok avlider i Svensta i Undersåker i Jämtland 26.02.1981, är han son till Paul Olsen Green o h h Anna Sofie Toresdatter?Var Paul och Anna Sofie några år på Haugan i Vuku mellan 1909, då de är på Gren, till 1917, då de är på Kluken? Står det fel fadersnamn på Anna Sofie i födelseboken i 1913?Hell e je skjeivt ut over kuln? Hälsningar/Janne H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Okkenhaug

Det ser ut som du fikk et bra nedslag Janne, og 3 x 19 i stil!!!! Jeg har endret HAUGAN til GREEN ved Matheus's fødsel i min datafil. Matheus ble gift 15.02.1935 med Ragna Mariusdtr. Holmli f. 14.03.1916, d. 04.09.2000. De hadde minst 1 barn: Arvid. mvh Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne Högdin

Tack båda för hjälpen!Jag måste förklara problemet för Per Harald i Esbo!Det finns i Örnfeltsläkten minst två släkter Green i Vuku i Verdal. De döper ofta sina barn med samma förnamn och barnen är födda ungefär samtidigt. När man då inte alltid anger patronymikon för barnen blir det problem för en till Verdal inflyttad jamt. Då får jag lita mig till duktigt och lokaltjente folk! Örnfelt klingar finskt i mitt öra. Stamfadern, soldaten Erik (Olofsson?) Örnfelt f. omkr. 1651 rymde från Sverige till Snåsa i Norge och bildade familj där.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Harald Jonson

Tok litt tid før jeg så ditt svar. Dåpen til Matheus står også i klokkerboken ( [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2807&idx_id=2807&uid=ny&idx_side=-92>Lenke ). Der står det svart på hvitt at faren er en Olsen. Moren har dessverre ikke fått noe patronymikon her heller...Jeg tror jeg fant vielsen til Paul og Anna Sofie (nummer 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.