Gå til innhold
Arkivverket

[#51702] Anne Lovise/Louise f.1874 i Fredrikstad, g.m. Karl Ludvig Peder Enger, f. 1875


Gjest Ivar Tyrhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Ivar Tyrhaug

Jeg burde kanskje starte ny tråd, men prøver å fortsette her, siden det er samme grenen. (jeg hjelper svigermor til av mine døtre). Denne Karl Ludvig Peder Enger har som foreldre Martin Paulsen Enger, f. 19.7.1839 i Trygstad og Johanne Andreasdatter, f. 26.2.1848 i Trygstad [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=450&idx_id=450&uid=ny&idx_side=-26>Lenke Tydelig at hun er datter av en Andreas Gulbrandsen og jeg tror morens navn skal tydes Maria Syversdatter. Men her stopper det litt. Finner ikke dette paret (Andreas og Maria) som ektepar i ft 1865. Har heller ikke funnet vielsen til Martin Paulsen Enger og Johanne Andreasdatter, men de er her i ft 1900 1900 :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg så også dette paret, men her må det da være en feil et sted.Faren til Johanne het da Guldbrandsen og ikke Brynhildsen?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Tyrhaug

Ja,det er tydelig at jeg (igjen) har festet meg med feil person, denne gangen feil Johanne Andreasdatter, men etter at Johan Arthur har funnet vielsen til Martin og Johanne (i innlegg 15), så er det vel bare å stadfeste at faren til Johanne er Andreas Brynildsen. Så da må jeg prøve å finne dåpen til den riktige Johanne, som også skal være født i Trøgstad iflg. ft 1865 og 1900. Men i 1900 er hun 10 år yngre enn Martin, mens i 1965 er de like gamle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Tyrhaug

Skrev selvfølgelig feil her i siste innlegg. det var jo ikke Martin og Johanne som var like gamle i ft 1865, men foreldrene til den Johanne som jeg først tenkte på. Det gikk litt fort her med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Tyrhaug

Takk igjen, jeg hadde vel gått i 'lås' på Andreas Gulbrandsen, og dermed glatt gått forbi denne Johanne som er den riktige. Jeg hadde også problem med å tyde Brynildsen. Takk så mye igjen. Mvh Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Tyrhaug

Nå har jeg funnet en del bakover på Karl Ludvik Peder Enger som var f. 1875. Bakover på kona Anne Lovise (Olsdatter) Larsen Holm, f. 1874 i Fredrikstad har jeg foreldrene Ole Larsen Holm f. 7.9.1841 i Borge, Smålenene og Andrea Brynildsdatter Alvim, Tune f. ca 1844 i Berg, Smålenene ft 1865 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=120&filnamn=f60130&gardpostnr=368&personpostnr=2374&merk=2374#ovre>Lenke og i 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.