Gå til innhold
Arkivverket

[#51713] Dominikus Nagel


Gjest Tor Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kurt Dahlstrøm

Ok Per. Takk for at du rettet meg.Slik kan det gå når jeg tolker feil postlisten til fogden Peder Broch Angel for de utelatte i SOGNEPRESTENS consumption angivelse for årene 1724/25.Mvh Kurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nilsen

Vet ikke om dette har noen relevans til den slekten det snakkes om her, men under leting etter noe annet fant jeg giftermålet til en Dominicus Nagel Bech (27 år) fra Bindalen (Helgeland). Giftet seg i Trondheim 25.11.1866 med Laura Kristianne Magdalene Grundt (21 år) fra Lebesby. Kan ikke dette med lenker enda dessverre, men det er fra Strinda/Lade Mini. 606A08, s. 317, nr. 18.Mvh Anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Dette blir den 10. 'Dominicus Nagel' jeg har 'sett'. Han er altså f. ca. 1839.'Mine' øvrige 9 er f. hhv. 1593 (Berent), 1640 (Berent), 1674 (Jan/Johan ?), 1700 (Berent), 1705 (Lars/Lauritz), 1706 (Peder), 1711 (Dominicus), 1715 (Christopher) og 1795 (Berent). (Fars navn i parentes). De fleste er nevnt ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Eg har helst på ein Dominicus Nagel (eller han skriv vel Dominikus Nagell + eit etternamn til). Men ettersom han framleis lever, vil eg ikkje nemna meir om han her her. Men eg vil tru han er i slekt med dei som er nemnde her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Så vidt jeg kan se, er det tre nålevende som bærer navnet Dominicus Nagel. Alle tre har flere navn. Også i Etne, nabokommunene til den ene nålevende (som sikkert er den Marie tenker på), har også fostret to med dette navnet opp gjennom historien. Men begge disse hadde både Dominicus og Nagel som døpenavn, ingen var av Nagel-slekten, meg bekjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.