Gå til innhold
Arkivverket

[#51719] Christian Christensen, Fåberg


Gjest Turid Christiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Turid Christiansen

I de skannede kirkebøkene for Fåberg finner jeg under konfirmanter 1830 nr. 26: Christian Christensen, Øvre Jørstad. Døpt 24.03.1816. Det står også et tall i en av kolonnene: 931 ??Jeg har gått tilbake for å finne ham ved dåpen, men har ikke funnet ham døpt i Fåberg.Er det noen som vil hjelpe meg å se etter, eller har noe en ide hvor han i tilfelle kommer fra.Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexandra M. Ringnes

Hei, kan det være han her [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9276&idx_id=9276&uid=ny&idx_side=-281>Lenke ? døpt sammen med tvillingsøsteren, tidlig i 1813? Jeg forstår ikke helt datoen, men i følge datoprogrammet dage så er det noe som heter Epipanti, som var 2. februar, og det kan jo stemme med at han er født 2. juledag. Legger ved lenk til dåpen her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Christiansen

Christian Christensen skal være døpt 24.03.1816 ifølge kirkeboken når han ble konfirmert. Så 1813 er nok ikke riktig. Jeg har lett i kirkeboken for Fåberg på denne dagen, men så langt jeg kan se, finner jeg ham ikke. Nå er ikke jeg noen ekspert på å lese kirkebøker og håper på at noen kan hjelpe meg. Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aslaug Andersen

Hva het Christian Christensens far mere enn Christen? Jeg har en Christian Christensen fra Fåberg gift inn i slekta i Trøndelag i 1864, men jeg rekner med at han er født noe senere. Det var kanskje også mange med dette navnet i Fåberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Christiansen

Hei Aslaug. Problemet mitt er at jeg vet så lite om Christian. Han er min tippoldefar. Da han giftet seg 14.05.1849 med Olea Svendsdatter var han bosatt på Øvre Jørstad og han var 33 år, altså født 1816. Når jeg nå plutselig blant konfirmantene i 1830 fant en Christian som var bosatt på Øvre Jørstad og var født i 1816, øynet jeg et håp om å komme videre, men jeg kan ikke finne at han er døpt i Fåberg og da er jeg like langt. Det er også et vanlig navn i Fåberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aslaug Andersen

Jeg kan se at det ikke er den samme Christian Christensen, som den jeg nevnte. Ønsker deg lykke til med å finne mere om din tippoldefar! Hilsen Aslaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Christiansen

Christian Christensen og Olea Svendsdatter hadde følgende barn: Ingeborg, Christian, Anna, Sina, Sidsel, Simon Christine og Otto. Det var vel vanlig at barn ble oppkalt. Hvis Mari var Christians mor har de ikke brukt hennes navn til noen av barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.