Gå til innhold
Arkivverket

[#51722] Skifte


Gjest Helge Aafløy
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

Nå er ikke jeg sikker på hva du egentlig mener, men hvis det er skifte som ikke er registrert på DA, så må du henvende deg til nærmeste statsarkivMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Digitale;Klikk på 'Databaseveljar' øverst i venstre hjørne på dene siden, Velg så 'Skifte' i 'Kjeldekategori'. Da får du opp alt som er av digitale databaser.Hvis det så gjelder skifter som finnes i Statsarkivet i Bergen, kan du legge inn spørsmål om dette i Arkivforumet her, med referansen i databasen. Gjelder det andre Statsarkiv blir det selvsagt slik Lars Ove skriver i (2).Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Hvis du er ute etter oversikter over skifter som er mikrofilmet kan du gå inn på hvert enkelt fylkesbibliotek. Jeg har oversikt over mikrofilmer med mikrofilmnummer for Stjør-og Verdal i Nord-Trøndelag, Ringerike og Hallingdal(Buskerud), Helgeland, Salten og Lofoten i Nordland og deler av Sør-Trøndelag. Hvis det skulle være av interesse kan jeg eventuelt legge ut her. Bortsett fra for Nordland som biblioteket her har oversikt over, har jeg funnet oversikten under fylkesbibliotekene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Hva mener du? Prøver du fylkesbibliotekene, eller skal jeg legge ut informasjon med oversikt over skifter med mikrofilm som jeg skrev om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Aafløy

Ja,takk. På nettet sto ellers 'gamle' skifter - ingen på 1900-tallet. Er ingen lagt ut ? Jeg er på jakt etter en pensjonert dame i Sande i Vestfold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

De er dessverre ikke lagt ut på internett de skiftene jeg har oversikt over, og det går bare til et stykke utpå 1800-tallet. Så da er det vel ikke så aktuelt det jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.