Gå til innhold
Arkivverket

[#51723] Sogneprest Peter Hersleb Birkeland Borch


Gjest Harald Rasmussen
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Rasmussen

Jeg var tidligere i sommer på søk etter etterkommere til en sogneprest, for jeg ønsket et bilde av han. Takket være hjelp fra Schanche (takk skal du ha!)fikk jeg forbindelse med et barnebarn, og bildet er allerede på plass. Denne gangen søker jeg etter familie til sogneprest Peter Hersleb Birkeland Borch. Han kom til Alta fra Farsund i 1894 og flyttet til Kyrkjebø i 1903. Av folketelling og kirkeboka ser jeg at han hadde sønnene Karl Fredrik Kloumann Borch (f. 1894) og Peter Hersleb Borch (f. 1897). Kan noen gi meg opplysninger om etterkommere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Rasmussen

Fint, Carsten! Med Einar er vi kommet inn i 1900, og nå føler jeg at jeg kommer nærmere målet. Kanskje gir dette mulighet til bilde av Borch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det står to fotografier av Peder Hersleb Birkeland Borch på side 51 i 'Studenterne fra 1880', utgitt i 1905. Ifølge samme kilde hadde han sønnene Karl Fredrik Kloumann Borch, født 28. juni 1894 og Peder Hersleb Graah Birkeland Borch, født 16. mars 1897.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hei,regner med at du vet at Peter Hersleb Birkeland Borchs bror var Einar Gram Borch, 1870-Senterpartipolitiker og stortingsmann. Her er litt om han:LenkeMvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.