Gå til innhold
Arkivverket

[#51739] Anne Disington Wentzel født i Borgund prestegjeld, død i Gildeskål, Nordland


Gjest Anne-Rita Kolberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Rita Kolberg

Jeg håper det er noen der ute som kan hjelpe meg med foreldrene til denne damen: Anne Disington Wentzel ( mulig annen skrivemåte også). Hun skal være født i Borgund Prestegjeld ca. 1827,finner henne ikke i 1828 og framover). Hun giftet seg i 1856 med Knud Larsen fra Tretten i Øyer. De giftet seg i Gildeskål, Nordland og bodde der på Grimstad i Gildeskål fra til sin død, er nr. 10, kvinner.[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2832&idx_id=2832&uid=ny&idx_side=-85>Lenke I registreringen av kirkebøkene hos mormonerne er ikke hennes foreldre oppgitt. Det er ikke skannet kirkebøker for Borgund f. 1827 eller viede i Gildskål 1856. Håper det er noen som kan hjelpe. Dette er min kusines tippoldemor. Her er også en lenke på folketellingen 1875.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Rita Kolberg

Tusen takk til deg, Carsten Schanche. Jeg var ikke klar over de basene, trodde jeg lette godt nok i digitalarkivet, men man lærer stadig noe nytt.Takk igjen, nå kan jeg fullføre slektstreet på denne siden. Kommer nok igjen med flere spørsmål, det er så flott at man får svar så fort.Anne-Rita, Glomfjord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Har en Lauritz Holthe_Wentzel bosatt 8. Rode, 31 gård, Bergen i 1801 gift med 8. Rode, 31 gård, Bergen. Disse hadde en sønn Jacob Wenzell f 1794 i Bergen Fikk en sønn Nils Henrik Bull Wensell f 27 sep 1828 som igjen fikk Jakob Dischingthun Nilsson Wensell f 1859 som igjen ble far til et uekte barn Sigurd Alfred Ahnfeldt Jacobson Wensell f 19 jan 1890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Rita Kolberg

Det er nok de samme personene, Jacob er nok far til den Anne som jeg har. Er det noen som vet når Jacob og Elen døde, finner dem ikke i døde i Borgund, eller på tellingen i 1865, mulig jeg ikke er god nok til å søke.Anne-Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Desverre har kun notert hennes navn som Ellen C F Bull og at hun er døpt ca 1771. videre har jeg notert at hennes sønne Nils Henrik Bull Wensell ble døpt på Sula, så det er vel ikke usansynlig om at ikke Ellen også kon dit.Hennes mann har jeg notert som død på Børsa, ST.hva står foresten C F for i navnet Ellen C F Bull. Jeg har ikke lett så her tar jeg den kkorteste veien.Sigurd Alfred Ahnfeldt Jacobson Wensell finnes i Folketellingen 1900 for Narvik. Er det noen som vet om hans videre skjebne? Ble han gift? eller fikk han barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Rita Kolberg

Jeg har at Elen ble døpt i Bergen i 1795, altså kona til Jacob som er født i 1794, se innlegg 4. Christine står C. for.Ja, da får jeg begynne å lete på Børsa.Anne-Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Takk skal du har.Jeg burde sett den men jeg var mest opptatt av Sigurd Alfred Ahnfeldt Jacobson Wensell og hans videre skjebne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Rita Kolberg

Takk Carsten, det stemmer, har sjekke i skannet kirkebok, han var tollbetjent og døde 2. januar 1862 på Lund eller Tind i Børsa, og da er det bare å lete videre etter Elen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Rita Kolberg

Jeg glemte å klikke på Elen i lenken til Carsten, Elen døde i Trondheim 3. september 1852. Skal sjekke det opp.Takk igjen Carsten og Otto.Anne-Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Maersk Hansen

Tema 21799 behander udförligt ophavet til Dischington slägten i BergenDisse temaer behandler også slägten 25749, 38144, 37938, 37346, 8683, 27538, 27296, 18846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.