Gå til innhold
Arkivverket

[#51750] Klævemoen og Tretten Prestegaard i Øyer. Erik Larsen ca 1825


Gjest Morten Granseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Morten Granseth

I 7. mars 1867 gifter Erik Larsen seg med Mari Olsdatter i Fåvang, [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9268&idx_id=9268&uid=ny&idx_side=-165>Lenke, fødested oppgis til Klævemoen i Øier, og han skal være 41 år gammel. Så langt har jeg ikke klart å finne mer enn en Erik Larsen som døpes i Øyer rundt 1826, og det er Erik født 1. sept 1825 på Præstegaarden,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Du har nok den rette Erik Larsen.Faren er Lars Eriksen født på Klævamoen. Både Lars og kona (nr. 2) dør på Klævamoen så de har nok bare oppholdt seg noen år på Prestegaardshaugen. Det står på Prestegaarden og da tror jeg det er Prestegaardshaugen eller hagen, for første kona, Marie Olsdatter dør der i 25.1.1818.Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Granseth

Mange takk Tordis!Da er det vel kanskje rimelig å anta at Erik har følgende søsken:Ole f. 1819, Anne f. 1822 og John f. 1827, Alle nevnt født på Præstegaarden.Og at det er broren Ole som er husmann på Klævemoen i 1865 Lenke.Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Botterud

Morten, litt semantikk men jeg vil tro at det er mer rimelig at de er født VED Præstegården enn PÅ. Prestegården er en egen familie på Tretten og de bærer det navnet i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.