Gå til innhold
Arkivverket

[#51780] Hvor var Guri Henriksdatter gift 1812 i Austre Moland fra?


Gjest Sjur Høgberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Sjur Høgberg

Guri Henriksdatter gifter seg med Petter Strømsing Bilit den 14. feb 1812 i Austre Moland. Hva står det etter navnet hennes? Er det en stedsangivelse? Er noen kjent her?Bildet er fra Lenke

bilete3294.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjur Høgberg

Takk skal du ha!Ser henne ikke på denne gården i FT1801 – så da er hun vel neppe nevnt i bygdeboken for Austre Moland. Finnes det brukbar samling presteattester 1800 - 1812 for prestegjeldet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Kvennodd

Hei SjurGuri Henriksdatter er datter av Hendrich Pedersen og Marie Rasmusdatter, døpt 13.05.1791 i Sannidal krk. i Telemark. Hun dør 15.04.1863 i Froland, Vestre Nedenes, Aust-AgderHun ble som du skriver gift med Petter Pettersen Strømsing 14 feb. 1812. Petter er sønn av Petter Christian Strømsing Rasmussen Vardal og Gunild Thorsdatter, døpt 15.06.1788 i Davik krk i Sogn og Fjordane. Han dør 16.06.1864 i Froland, Vestre Nedenes, Aust-AgderHar på dem 11 barn fra 1812-1836.Om dette er de rette du er ute etter ville det være fint om du tok kontakt på mail v-kvennoat.no så kan jeg sende deg det jeg har på denne familien.Mvh. Inger Kvennodd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjur Høgberg

Takk for hjelpen. Guri er min 3x tippoldemor. Jeg tar gjerne imot det du har om denne familien. Min epostadresse er sjur[at]start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.