Gå til innhold
Arkivverket

[#51783] Halvor Gulbrandsen Fallet og Magnhild Knudsdatter Rustad, Hurdal


Gjest Øystein Brennseter
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein Brennseter

Kan noen hjelpe meg med opplysninger om disse to personene? Det jeg har klart å finne ut er følgende: Halvor er født ca 1760 for i ft1801 er han 41 år og husmann på nordre Rustad. Han giftet seg 12.7.1789 med enken Magnhild Knudsdatter. Hun døde 12.6.1831, 76 år gammel og må derfor være født ca 1755 (45 år ved ft1801). Ved vielsen i 1789 kalles hun Øeangen, men ved første vielse i 1783 står det Rustad, så hun kom nok derfra. Sammen hadde de datteren Anne Cathrine (min ane) som var født 1790 i Jeppedalen. (Sikkert flere barn som jeg ikke har kartlagt.)Har noen opplysninger om Halvor og Magnhild?mvh Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er dåpsinnførslene til de andre barna som er nevnt i 1801:Anne, døpt 15.4.1792 [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20061106020227.jpg>LenkeGulbrand, døpt mars 1794 LenkeMari, døpt 20.11.1796 (Dom 26. trinitatis, 1797) LenkeChristian, døpt 24.2.1799 LenkeMulig du kan finne slektninger av Halvor og Magnhild blant fadderne. I Family Search/IGI finner jeg Halvor Gulbrandsen, f. 1759, Hurdal. Hans far skal være Gulbrand Halvorsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Brennseter

Takk for svar. Jeg visste forsåvidt om Halvors far Gulbrand. Han er nevnt i bygdeboka. Men der står det heller ikke noe mer om hvem han var eller hvem han var gift med.mvh Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.