Gå til innhold
Arkivverket

[#51808] Slekt fra Vardal/Gjøvik


Gjest Jostein Søreide
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Søreide

Jeg søker opplysninger om Johannes Christiansen Mustad og hans kone Marthe Andersdatter. De giftet seg i Vardal den 29.12.1827. De var da begge tjenere på Mælum og oppgis å være hhv. 27 og 22 år gamle. De var husmannsfolk på Storgrythe fra 1828 til ca. 1832. Senere var de husmannsfolk på Limoset under Mustad. Da Marthe dør i 1869, oppgis hun å være født i 1807. Da Johannes dør i 1877 oppgis han å være født i 1798. Jeg har ikke lykkes i å finne fødselsopplysninger om Johannes og Marthe. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Søreide

Jeg har forsøkt denne siden (det er der jeg fant opplysningene ovenfor), men jeg har ikke klart å finne Johannes' og Marthes fødselsopplysninger og foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Søreide

Takk, Lars! Hvordan kan vi være sikre på at dette er rette Marthe? Når det gjelder Johannes, kan det hende at han er fra Toten-området. I 1801-tellingen er det i alle fall 4 Johannes Christiansen i alderen 1-3 år på Toten. Det er imidlertid vanskelig å vite hvem som er den rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

JosteinDet er i alle fall den eneste Marthe Andersdatter jeg fant i kirkeboken for Vardal 1806-1809, men hvis hun ikke var fra Vardal så blir jo saken en helt annen.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.