Gå til innhold
Arkivverket

[#51824] Mikkel Dalseg f 1884


Gjest Ivar Fylling
 Del

Recommended Posts

Gjest Ivar Fylling

I 1900 var han i teneste på Moen i Surnadal. Eg har eit gammalt ripmåt med innsvidd merke 'M. Dalseg' laga med tilsynelatande kommersielt svijarn. Er det nokon som kjenner namnet, evt veit om andre M. Dalseg, som kan ha vore snikkar, tidleg 1900-tal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endre Holten

Om Mikkel Olson frå Oppistua Dalsegg, f. 1819, som seinare var busett på Solhus i Orkdal, skriv Hyldbakk at han var dugande treskjærar, vognhjulmakar og smed.(Gards og ættesoge, Surnadal, s. 25 i bind 1, nyare utgave)Truleg har noko av verktyet hans vorte selt på auksjon da han gjekk frå garden på Solhus. Om Mikkel, f. 1884, sjå Rindal 3, s. 401. -endre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Fylling

Takk for opplysninga! Det er vel grunn til å tru at det er Mikkel Olson på Solhus som har laga, og brukt ripmåtet, dersom han brukte etternamnet Dalseg. Som smed kan han ha laga svijarnet sjøl også.I mi utgåve av Rindalsboka bd. 3, trykt 1999, er s 401 om Austre Møkkelgardstrøa, ca 1826. S 403 er nemnt ein Mikkel Eriksen f 1885, son til Erik Jonson Grøtan, men inga tilkytting til Dalseg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endre Holten,

Eg har nok den gamle utgåva av Rindalsboka! Men det står der om Austre Aunholtet, g.nr. 72/9 på Aunebakk, dit Mikkel Jonson Dalseggvollen flytta i 1928. -endre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Ivar Fylling

'Spekulanten' Gunerius Rustad kjøpte Solhus 202-1 i 1859. Mikkel Olsen (Dalseg) med kone Ingeborg, f 1824 og borna Ole 1846, Lars 1852, Ole 1854 og Marit 1848 brukte garden i 1865. Rustad gjekk konkurs og garden vart seld på tvangsauksjon i 1867 til Ole Nilss. Monset, som brukte garden.Kvar vart det av Mikkel Olsen m. fam? Eg finn ingen av dei i Orkdal i 1875-teljinga.I 1900-teljinga er det ein Ole Dalseg f 1854, busett på Vaseng i Surnadal, gift med Marit Larsedatter, med borna Line 1888 og Tore 1894, fødde i Rindalen. Kan dette vere yngstesonen til Mikkel Olsen, og er det nokon som kjenner til etterkomarar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Sæterbø

Mikkel Olsen Dalseg var min tippoldefar.Han hadde 4 barn.Ole f.1847,Marit f.1849(min oldemor),Lars f.1853,Ole f.1855(starta grosserarfirma i Kristiansund,på sine gamle dagar flytta han til Surnadal og bygde heimen Solhus.)Mikkel budde i 1875 hos sin eldste sønn på Oppistua,Øye i Surnadal.(Noe av dette er hentet fra Gards- og ættesoge for Surnadal av Hans Hyldbakk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Fylling

Kan du Anne ta ein titt på fotoet i tema 51924 under Sørtrøndelag? Dersom dette er din tippoldefars merke, er det vel ein liten sjanse for at du, eller nokon andre i slekta, kan ha sett ein liknande 'signatur'?Eg har ein del snikkarverkty med initialar på, men som regel er det fåfengt å prøve å lokalisere opphavsmannen etter 100 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Steinar Hansen

Når det gjelder hvor det ble av Mikkel Olsen, skriver Hyldbakk at han gjorde en dårlig handel da han kjøpte Solhus og måtte gå fra gården etter tre år. Han bodde senere hos skyldfolk på Fiskja og til sist hos sønnen Ola i Oppistua på Øye.Mikkel døde iflg. Hyldbakk i 1898 og er derfor ikke å finne i 1900-tellinga. Kona Ingeborg finnes imidlertid som føderådsenke hos sønnen Lars på Østre Øye i 1900.Ole Dalseg på Vaseng i 1900 er en annen Ole og ikke sønn av Mikkel Olsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Fylling

Feil tiltale i innlegg(7)!! Det var Astrid Sæterbø, innlegg (6), eg håpa på hjelp frå.Opplysningane om Solhus i Orkdal fann eg i 'Gardtales i Orkdal' bd II s 302, ser ut til å avvike litt frå Hyldbakks framstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Sæterbø

Skal prøve å hjelpe,men det står på om jeg får tak i den personen som jeg tror kan hjelpe meg,det kan ta en tid.Men egentlig så tror jeg at du er inne på løsningen selv,det er mange ting som taler for at det er Mikkel Dalsegs ting du har.Jeg vet ihvertfall at ett av Mikkels barnebarn var en meget flink treskjærer.Når det gjelder verktøy så var han også flink,men det var vel mer en dyd av nødvendighet.Du skal iallefall få høre fra meg samme hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Astrid Sæterbø

Hei! Nå har jeg fått bekreftet at det er Mikkel Dalseg fra Dalseg i Surnadal som har laget ripmåtet som du har.I dag har jeg med egne øyne sett svijernet som ble brukt,samt sett noen av de tingene det ble brukt på.På en av nabogårdene har det også vært et likedan ripmåt,men det var ikke malt.(Der bodde også en av Mikkels sønner.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.