Gå til innhold
Arkivverket

[#51838] Avskrift av kirkebøker fra Hurdal


Gjest Øystein Brennseter
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein Brennseter

Jeg har skrevet av en del lister fra kirkebøkene fra Hurdal. Det dreier seg for det meste om døde og begravede, men også noen lister med fødte og gifte. Listene er skrevet i Excel, slik at de fleste kan åpne dem og de er lette å sortere. Hvis noen har bruk for disse listene så legg ut e-postadresse så skal jeg sende dem.Jeg har konsentrert meg om de listene som ikke er å finne på Family search (FS). (Jeg har ikke all verdens tillit til FS, men det er greit å bruke for å få en oversikt over aktuelle kandidater som så kan letes opp i kirkeboka.)Listene er ikke korrekturleste, men jeg håper kvaliteten ikke er så verst. Det er lagt inn ref. til aktuell side og linje i kirkeboka, så det er mulig å kontrollere.mvh Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jahn Thomas Lind

Jeg har registrert kirkebok 1 og 2 for Hurdal. Databasene kommer etter hvert inn i pensjonatrommet mitt her i DA. Holder på med kirkebok 3 og 4 nå.Det hadde vært fint å bruke dine registrerte lister til sammenligning ved tvilstilfeller.jtlind@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Det er hyggelig å høre at flere er interessert i Hurdal. Jeg tar gjerne imot filer til denne e-postadresen: are.gustavsen@student.uib.noVennlig hilsen Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

ØysteinFlott tiltak!!Etter å ha tilbragt mange av mine bardomsår hos min onkel (kirketjener) og tante i Hurdal så hadde det vært fint med din avskrift (low1954@gmail.com)Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Brennsæter

Nå håper jeg at jeg har sendt lister til alle som har lagt igjen e-post adressen sin. Kos dere.Til innlegg 9, Sigrid Bernhard: Her mangler visst e-post adresse. Fort gjort i farten.mvh Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund.

Hei. Jeg sier også hjertelig takk til Øystein Brennsæter for evt. lister fra Hurdal. Med beste hilsen : Thorbjørn Granlund. thorbjorn@norsted.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Berthelsen

Hei! Da endel av min manns slekt kommer fra Hurdal, vil jeg svært gjerne benytte meg av tilbudet. På forhånd tusen takkMed vennlig hilsen Kristin Berthelsen JensenKrjense2@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Tvetmarken

Hei Øystein,Da min farmor Anna Konstance Andersen (Jelleberg) ble født i Hurdal i 1885 (5 mai), vil jeg svært gjerne motta eventuelle lister av dine avskrifter fra Hurdal.Med vennlig hilsen fra Roar Tvetmarken rtvetma@earthlink.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Rolf Jerpseth

Jeg tar med takk imot avskrifter. Jeg sjekket en gang Østerud, men stoppet opp på Ole Ingebretsen / Ole Embretsen, tror jeg. Forbehold om hukommelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Brennseter

Da tror jeg alle som ønsker det har fått tilsendt lister så langt. Er det flere så bare spør. Nå begynner det samme stoffet å komme på digitalarkivet. Det er korrekturlest også, så de som vil kontrollere arbeidet mitt er velkommen til det. Men ikke send melding om alle feilene dere finner...!mvh Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.